مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت خبر داد

اصلاح 600 هزار موتورخانه در کشور

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از اصلاح 600هزار موتورخانه سیستم حرارت مرکزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ارزش اجرای این طرح 2 میلیارد دلار است و طی مدت اجرای 10 ساله این طرح 3.7 میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نصرت الله سیفی در خصوص بهبود کارآرایی موتورخانه‌ها درراستای کاهش مصرف انرژی اظهار داشت: با بهبود کارآرایی موتورخانه‌ها در کشور بین 30 تا 50 درصد با هزینه عایق‌کاری و تنظیم مشعل صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد:  9 تا 13 میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی انرژی که در نتیجه اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، تقریبا نصف میزان تولید  یک فاز پارس جنوبی است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: درحال حاضر با توجه به فراخوان انجام شده، بیشتر از  30 شرکت برای اجرای این طرح  اعلام آماد گی کرده اند. همچنین با تولیدکنندگان تجهیزات و معاونت فناوری ریاست جمهوری در خصوص فناورانه کردن موتورخانه ها مذاکراتی صورت گرفته است تا  بااعطای وام لیزینگ به استفاده‌کنندگان کمک نمایند.
 
وی تصریح کرد:ما از آندسته تولید کنندگان تجیهزات موتورخانه که تمایل به مشارکت در اجرای این طرح دارند استقبال می کنیم.
 
سیفی خاطرنشان کرد:  شرکت مدیریت بهینه سازی مصرف سوخت هم اکنون درحال آماده کردن مقدمات کار است  و سامانه‌ای را نیز در دست طراحی دارد که علاوه بر مردم، شرکتها و ناظرانی‌ که مایل به مشارکت در طرح هستند بتوانند  در آن ثبت نام کنند.
 
به گفته وی، شرکتهای  گاز استانی پیگیر کار عقد قراردادها هستند و  پیش بینی می شود قبل از زمستان سال آینده عملیات اجرایی طرح  آغاز شود.
 
 وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف سوخت به بهبود وضع محیط زیست نیز کمک شایانی خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار