دانستنی هایی درباره شروع بلوغ در دختران

بلوغ در دختران یک فرایند طبیعی است که معمولا شروع آن در بین سنین 6 تا 13 سالگی میباشد اما این تغییر گاهی می تواند اختلالاتی ایجاد کند که مواردی از آن در زیر اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، ناهید خداکرمی رییس انجمن مامایی کشودر در برنامه مجله بارداری در خصوص مشکلات دوران بلوغ در دختران گفت: بلوغ در دختران یک فرایند طبیعی است که معمولا شروع آن در بین سنین 6 تا 13 سالگی میباشد اما این تغییر گاهی می تواند اختلالاتی ایجاد کند که مواردی از آن در زیر اشاره شده است.
 
وی افزود: در این دوران علاوه بر تغییرات جسمی مانند رشد قد تغییرات جسمی نیز رخ می دهد.
 
وی اظهار داشت: در برخی از موارد اختلالاتی در این مسیر وجود دارد که می تواند شامل بلوغ زودرس و دیررس در آن ها باشد که اگر بعد از 16 سالگی شاهد تغییرات جسمی در دختران نباشیم باید بدانیم که آنها دارای بلوغ دیررس هستند.
 
ادامه داد: از عواملی  که می توانند بلوغ دیررس را تشدید کنند عوامل ارثی، نافرمانی مغز از بدن و تاثیر مناطق جغرافیایی نام برد به طوریکه ممکن است افراد در مناطق گرمسیر بلوغ دیرتری را داشته باشند.
 
در آخر گفت: مصرف داروهای هورمونی که باعث بلوغ دیررس می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا می تواند در روند بلوغ و زندگی فرد تاثیرات نامطلوبی بگذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلوغ ، دیررس ، بیماری ، درد ، درمان ، اختلال ، مغز ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار