امروز؛

فاز اول کارخانه آهن اسفنجی بردسیر با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد

فاز اول کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت و استاندار کرمان در شهرستان بردسیر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، ساخت این پروژه از سال 90 آغاز شده و برای 132 نفر در فاز اول ایجاد اشتغال کرده است.

این کارخانه که زیر مجموعه شرکت فولاد سیرجان ایرانیان (میدکو) در زمینی به مساحت 150 هکتارو با هزینه420 میلیارد تومان احداث شده است و آهن اسفنجی و بریکت که هر دو در تولید فولاد استفاده می شوند تولید می کند.

آهن اسفنجی تولید شده به فولاد مبارکه ،ذوب آهن و فولاد خوزستان ارسال می شود .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در مراسم افتتاح فاز اول کارخانه آهن اسفنجی در بردسیر گفت : با برنامه ریزی هایی انجام شده و تهیه طرح جامع در صدد هستیم تولید فولاد کشور را با وارد کردن به موقع صنایع به چرخه تولید به 55 میلیون تن برسانیم.

نعمت زاده افزود:امروز روز مبارکی است و در واقع یک ایمیدرو خصوصی شکل گرفته که منابع طبیعی و سنگ آهن به ارزش افزوده بیشتر تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه نمونه موفقی از فعالیت بخش خصوصی است تصریح کرد: باید برنامه ریزی کرد که سراسر استان کرمان از زنجیره معدن و صنایع معدنی بهره ببرند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه ما برای اینکه صنایع را راه اندازی کنیم مجبور به خام فروشی مواد معدنی بودیم افزود : هم اکنون باید از خام فروشی مواد جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد :کشور با کمبود آهن اسفنجی برای تولید فولاد روبه رواست که باراه اندازی این بخش و بخش های دیگر در کشور تا سال 95زنجیره تولید در کشور به هم متصل شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل زنجیره تولید از صادرات مواد خام جلوگیری و از واردات گندله برای تولید بی نیاز شویم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.