لاسجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقام معظم رهبری فضای عملیاتی دقیقی را برای توافق هسته‌ای به وجود آوردند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با یکپارچگی مذاکرات و عدم گسست به سابقه مذاکرات و وعده‌هایی که غرب در گذشته داده است، بر‌می‌گردد.

ملاحظات مقام معظم رهبری فضای عملیاتی دقیقی را برای توافق هسته‌ای به وجود آورد"حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در مورد لغو یکپارچه تحریم‌ها، گفت: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با یکپارچگی مذاکرات و عدم گسست به سابقه مذاکرات و وعده‌هایی که غرب در گذشته داده است، بر‌می‌گردد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: دو طرف در تلاش هستند تا راه حلی برای مذاکرات پیدا کنند، اما چند پارچه کردن راه حل می‌تواند آن را دچار گذر زمان کند و از طرف دیگر اطمینان دو طرف را سلب نماید.
 
وی افزود: نکته مهم این است که ما در مذاکرات به نوعی با آمریکا طرف هستیم، زیرا این آمریکایی‌ها هستند که پرچمدار غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای هستند.
 
لاسجردی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اتمام حجت کرده است که اگر قرار است توافقی صورت بگیرد باید بر پایه منافع و میل هر دو طرف باشد و با تقسیم مناسب امتیازات صورت بگیرد، نه این که طرفی سودی بیشتری از توافق و طرف دیگر سود کمتر ببرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: ملاحظات رهبری در خصوص توافق، فضای عملیاتی دقیقی را برای رسیدن به یک توافق مناسب و مرزی‌الطرفین فراهم کرده است.
 
وی با بیان این که در دیپلماسی نفع و ضرر کامل وجود ندارد اظهار داشت: کشورها و ملت‌ها  در دیپلماسی خود تلاش می‌کنند بر اساس ظرفیت و قابلیت خود امتیاز بگیرند.
 
لاسجردی افزود: در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در تراز یک نظام الهی، فارغ از نظام‌های موجود در جهان که انسان‌محور هستند، ایفای نقش می‌کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: تئوری‌هایی که غربی‌ها در قالب قاعده بازی‌ها مثل برد_برد و غیره مطرح می‌کنند، در نظام‌های آن‌ها کاربرد دارد و جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی است و در چارچوب آن به دنبال یک توافق مرزی‌الطرفین است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران با غرب به توافق برسد، می‌تواند پایه‌گذار مناسبات جدیدی در قدرت و در نظام بین‌الملل باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، توافق ، منافع ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار