در بیانیه سازمان بسیج اساتید کشور تاکید شد

جمهوری اسلامی هم‌اینک طلایه‌دار جنبش‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و ملجاء عدالت طلبان جهان است

سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه یوم الله 22 بهمن ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، بیانیه سازمان بسیج اساتید کشور به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن به شرح زیر منتشر شد.

بدون تردید، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ سرآغاز دوران جدید در حیات سیاسی و فکری ایران، منطقه و جهان بود و با این انقلاب الهی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی جهان، با پشت سر گذاشتن انقلاب های مادی کمونیسم و سرمایه داری وارد عصر تازه ای گردید. در ایران تاریخ 2500 ساله شاهنشاهی و نظام های استبدادی رخت بر بست و منطقه و جهان با تفکر و الگوی جدیدی از حکومت و مدیریت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی با تکیه بر آرای مردم و با اتکاء  به ارزش‌های اسلام بنیان گذاشته شد و اینک، برکات و دستاوردهای این انقلاب را تا حتی، در قلب اروپا و آمریکا می بینیم و بازتاب گوشه های از آن را در استقبال جوانان و اندیشمندان و روشنفکران غرب از نامه مقام معظم رهبری در هفته های اخیر شاهد بودیم.

اگر چه غرب و سردمداران نظام سلطه جهانی از وحشت گرایش مردم جهان به اسلام به هراس افتاده اند و می کوشند با بداخلاقی ها و شیطنت های رسانه ای و خبری و طراحی جریان تکفیری و سلفی و تولید زامبی های وحشی به نام  اسلام و حمایت از آن ها، بر طبل اسلام هراسی بکوبند و به مقدسات اسلام و شخصیت پیامبر(ص) توهین نمایند اما شکی نیست همچنان که برغم ده ها و بلکه صدها ترفند و سناریو در طول سه دهه گذشته علیه انقلاب اسلامی و ممانعت از رشد و گسترش تفکر اسلام طرفی نبسته اند از این پس نیز، طرفی نخواهند بست و آب در هاون خواهند کوبید.

انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های روز‌افزون به الگویی فاخر برای ملت‌ها و آزادیخواهان در اقصی نقاط دنیا و در خط مقدم مقابله با نظام‌های ظالم و خودکامه تبدیل شده است که بدون شک، جریان بیداری اسلامی در منطقه و به بار نشستن برخی از حرکت ها و انقلاب از جمله در عراق و یمن و ... ، جنبش وال‌استریت و اعتراضات توده های مردمی علیه نظام‌های فاسد در جهان نشات گرفته از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

جمهوری اسلامی اینک، در اوج اقتدار، طلایه‌دار جنبش‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و تکیه گاه و ملجاء آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان است و با استعانت از حضرت باری تعالی و امتثال منویات و رهنمودهای رهبری معظم نظام این مسیر جدی تر و فراگیرتر در حال گسترش است و به فضل الهی، گفتمان انقلاب اسلامی، با فتح قلب ها و با نفوذ تا اعماق اروپا و آمریکا و تسخیر دل های آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان از آمریکایی لاتین تا شمال آفریقا و تا متن خاورمیانه و شرق دور را در سیطره و تاثیر خود قرار داده است و دور نیست که بر خلاف رؤیاهای شیطانی استکبار و نظام سلطه، این «گفتمان» به نهضتی جهانی تبدیل گردد.

امروز، به برکت انقلاب اسلامی و از ثمره به بار نشستن خون شهیدان این مرز و بوم و مجاهدت های عاشقان و شیفتگان ولایت شاهد درخشش و پیشرفت‌های علمی، توسعه معنوی و دینی، رشد عدالت خواهی، بصیرت عمیق مردمی در عرصه های گوناگون، دفاع از ارزش های دینی و کرامت انسان‌ها، ایستادگی در برابر جبهه استکبار جهانی و پیروزی های ملی و منطقه ای هستیم.

از رهگذر حرکت انقلاب، تاریخ و دنیای معاصر، نظاره گر رشد فراگیر جریان بیداری اسلامی در اکثر کشورهای اسلامی و گسترش روحیه استکبار ستیزی در سراسر جهان است. در منطقه با موج جدید بیداری اسلامی، جریان ها و هسته‌های مقاومت مردمی و دینی علیه رژیم‌های وابسته و ارتجاعی  شکل گرفته و به نهضت مقاومت و جبهه ضدصهیونیستی روح تازه ای در مبارزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل دمیده شد و در سطح جهانی نیز، انقلاب اسلامی و مسیر حرکت آن، نقطه عطف و مرکز ثقل تحولات جهانی گردیده است.

در این میان، در عداوت و کینه دیرینه آمریکایی ها و غرب با جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون تردیدی وجود ندارد. از این رو، شایسته است دستگاه دیپلماسی و مسئولان دولت با عنایت به دغدغه ها و نکته سنجی های ولی امر مسلمین جهان با اقتدار به روند مذاکرات ادامه دهند و از هرگونه روابط احساسی و مناسبات خارج از عرف دیپلماتیک با مقام های آمریکایی و غربی اجتناب ورزند.

سازمان بسیج اساتید کشور، با تبریک طلیعه‌ سی و هفتمین بهار عزت و آزادی به ملت ایران بویژه، دانشگاهیان و اساتید بسیجی و گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام انقلاب، 8 سال دفاع مقدس از جامعه دانشگاهی و اساتید و پژوهشگران کشور دعوت کرد تا همصدا با دیگر اقشار جامعه در راهپیمایی22 بهمن ماه حضور یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار