پروازهای طبس چارتر شود

صولتی اعلام کرد: در صورت چارتر شدن پروازهای فرودگاه طبس شاهد برقراری مداوم پرواز در این فرودگاه خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،شرکت فرودگاه‌های کشورامین اله صولتی رئیس فرودگاه طبس  با اشاره به مشکلات پیش روی فرودگاه طبس، گفت: نداشتن روشنایی باند، نداشتن فضای مناسب برج مراقبت پرواز و عدم وجود فیبر نوری جهت تقویت انتقال دیتای رادار و خطوط ارتباطی از جمله این مشکلات به شمار می‌رود. 

وی در ادامه درباره موضوع روشنایی باند فرودگاه طبس، افزود: جلسات مختلفی راجع به پروژه روشنایی باند فرودگاه به خصوص در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به طبس و بازدید از فرودگاه به عمل آمده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی جلسه‌یی هم که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، قول‌هایی راجع به اجرای روشنایی باند فرودگاه داده شد.

صولتی با بیان اینکه طول باند 3 کیلومتر و عرض آن 45 کیلومتر است، اظهار داشت: مقرر شده این پروژه در دو فاز در مدت زمان دو ساله انجام شود که برآورد اولیه برای آن نیز هفت تا هشت میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور تامین اعتبار این پروژه امیدواریم استانداری پی‌گیری و حمایت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس فرودگاه طبس گفت: مدیر فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی هم در خصوص فیبر نوری و خطوط ارتباطی فرودگاه و همچنین ایجاد فضای جدید برای برج مراقبت به دلیل فرسودگی سازه‌های برج و قدیمی بودن ساختمان، پیگیری لازم را دارند به‌طوری‌که وعده‌هایی درباره تامین اعتبار این پروژه‌ها شده که منتظر نتیجه نهایی آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به پروازهای این فرودگاه گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان هفته‌یی دو بار به مقصد تهران پرواز دارد که متاسفانه مسافر به تعداد کافی نیست.

صولتی  تصریح کرد: با حمایت فرمانداری که مقرر شده 20 تا 30 درصد صندلی خالی هواپیما را خریداری کند و همچنین استانداری، امیدواریم این پروازها به صورت چارتری پوشش داده شود تا انگیزه شرکت‌های هواپیمایی نیز تقویت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، صندلی ، چارتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار