ساکی: اوضاع یمن به طرز قابل توجهی متغیر است/ژنرال آلن با پادشاه اردن در مورد حمله به مواضع داعش مذاکره داشته است

"جنیفر ساکی"، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد؛ اوضاع یمن به طرز قابل توجهی متغیر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت خارجه آمریکا، جنیفر ساکی، سخنگوی این نهاد امروز در جمع خبرنگاران پاسخ گوی سوالات در مورد مسائل مختلف روابط خارجی آمریکا بود.

وی در ابتدا گفت ژنرال آلن هماهنگ کننده ائتلاف آمریکایی ضد داعش ، در اردن با ملک عبدالله دوم دیدار کرده و با وی در مورد حمله به مواضع داعش مذاکره داشته است. آلن همچنین در مورد خلبان اردنی سوزانده شده توسط داعش با دولت و ملت اردن همدردی کرده است.

جنیفر ساکی در مورد یمن نیز گفت اوضاع در این کشور عربی به طرز قابل توجهی متغیر است و ما واضح اعلام کرده ایم که برای تعامل با همه احزاب یمن آماده هستیم.

وی افزود؛ براساس قانون اساسی، منصور هادی تا زمانی که پارلمان وی را برکنار نکند، رئیس جمهور یمن است، اما هم اکنون یمن پارلمان ندارد.

ساکی گفت تردید نداریم که اوضاع یمن ، پیچییده است ، آن قدر پیچیده که امریکا موضعی درباره به رسمیت شناختن هادی بعنوان رئیس جمهور ندارد.

وی در مورد حضور نظامی آمریکا در عراق بر ضد داعش گفت هرگونه اقدام نظامی بر ضد داعش در عراق باید توسط نیروهای عراقی انجام گیرد. نیروهای عراقی اکنون در حال سپری کردن دوره آموزشی هستند و ما در حال آماده سازی آنان هستیم.

وی در مورد عبور تروریست‌ها از مرز ترکیه، گفت ما در حال کار بر شرکای خود هستیم تا پیوستن مبارزان خارجی به داعش را متوقف کنیم. ما شاهد اتخاذ اقدامی بوده‌ایم.

وی در مورد اوکراین نیز گفت آمریکا در مذاکرات صلح مینسک شرکت نمی‌کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، ساکی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
چه جالب - دهه فجر مصر انقلاب کرد ...حالا هم یمن پیروز شده ان شاء الله انقلابشون پاینده باشه
آخرین اخبار