مدیر‌کل بیمه سلامت لرستان:

60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر‌کل بیمه سلامت لرستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار نفر از مردم لرستان از بیمه سلامت بهره‌مند هستند، یعنی 60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که بیش از نیمی از آن روستایی هستند.

60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آزادی شامگاه دوشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت سال 93 در سازمان بیمه سلامت، سامانه "امید" طراحی شده است.

وی افزود: افرادی که فاقد بیمه بودند، می‌توانستند دراین سایت ثبت نام کنند و از دفترچه درمان برخوردار شده و از خدمات این سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیر‌کل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: گسترش خدمات بیمه سلامت، افزایش سهم مدیریت بیمه از منابع سلامت، کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت و تکمیل پوشش بیمه سلامت از جمله اهداف بیمه سلامت است که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، بخش زیادی از این اهداف محقق شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت از طرح‌های بسیار خوب و سنگین اجرا شده در بیمارستان‌های دولتی است، تصریح کرد: در استان لرستان تا‌کنون 260 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و با صدور 220 هزار دفترچه برای متقاضیان، مابقی افراد نیز می‌توانند پس از مراجعه به سازمان و بررسی‌ها و دارا بودن شرایط، از دفترچه درمانی بهره‌مند شوند.

آزادی بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم به حداقل از مزایای این طرح است، امروزه در سطح بیمارستان‌های دولتی شهری‌هایی که دفترچه دارند شش درصد پرداخت از جیب و روستاییان سه درصد پرداخت از جیب دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: ارتقاء سطح بیمه روستاییان از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 93 است، از این رو برای روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کند، که در حال حاضر 110 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و عشایری وجود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار نفر از مردم لرستان از بیمه سلامت بهره‌مند هستند، یعنی 60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که بیش از نیمی از آن روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این سازمان نسبت به سال گذشته  29 درصد رشد داشته است، افزود: 1291 نفر در لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با داشتن بیماری خاص نظیر ام اس، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی و تلاسمی تنها هفت درصد هزینه توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

آزادی بیان کرد: رواج زایمان طبیعی به صورت رایگان، ارتقاء سطح ویزیت پزشکان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمک به بیماران صعب العلاج و شیمی درمانی از دیگر اهداف این طرح است که متولی آن دانشگاه علوم پزشکی بوده اما با این وجود بیمه سلامت استان لرستان هم به عنوان دستگاه متولی سلامت همگام با دانشگاه شرکت فعالانه داشته است.

وی با اشاره به رشد 80 درصدی دفاتر پیشخوان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: دفاتر پیشخوان طرف قرار دارد برای صدور و تعویض دفترچه از 11 دفتر در سال 92 به 20 دفتر در سال 93 افزایش یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح برای درمان بیمه‌شدگان 58 میلیارد تومان به مراکز تشخیصی درمانی پرداخت شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: اولین بار است که نشست خبری مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی لرستان به صورت مشترک در استان لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ زا

برچسب ها: لرستان ، 60درصد ، جمعیت ، بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.