رویترز:

نتانیاهو در فکر تغییر شیوه سخنرانی خود در کنگره آمریکا

نتانیاهو در حال بررسی شیوه سخنرانی خود در کنگره آمریکا است و ممکن است پشت درهای بسته سخنرانی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری گزارش داد که مسئولان رژیم صهیونیستی درحال بررسی تغییر شیوه سخنرانی بنیامین نتانیاهو که قرار است در کنگره آمریکا انجام دهد، هستند و وی ممکن است به منظور آرام کردن اختلافات رخ داده میان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به سبب سخنرانی وی که قرار است بر روی ایران متمرکز باشد، در پشت درهای بسته سخنرانی کند.

این سخنرانی که قرار است در برابر کنگره آمریکا در سوم ماه مارس و تنها دو هفته مانده به انتخابات اسرائیل برگزار شود، قرار است درباره برنامه هسته ای و به دعوت "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ایراد گردد.

این سخنرانی که به دعوت بونر صورت پذیرفته، باعث نگرانی در تل آویو و ایالات متحده آمریکا شده است؛ چرا که گویی نتانیاهو با همکاری با جمهوری خواهان تلاش کرده است تا در سیاست باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران دخالت کند.

رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرده است که بخاطر همین مسائل، مسئولان رژیم صهیونیستی در حال بررسی این مسأله هستند که نتانیاهو سخنان خود را در کنگره، در پشت درهای بسته، بجای پخش تلویزیونی آن، انجام دهد.

از سوی دیگر، "مایکل استیل" سخنگوی بونر نیز گفته است که سخنرانی نتانیاهو در زمان مقرر خود انجام خواهد شد؛ اما وی از هرگونه توضیحاتی درباره گزارشی که اعلام کرده است که مسئولان رژیم صهیونیستی در حال بررسی اصلاحاتی در شکل سخنرانی هستند، خودداری کرد.

همچنین یک منبع نزدیک به دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفته: قضیه محل بحث و بررسی دارد، نتانیاهو در حال بررسی این مسأله با حزب لیکود است و برخی می‌گویند که وی باید از سخنرانی دست بکشد و این درحالی است که برخی دیگر می‌گویند این سخنرانی باید انجام شود.

اما نتانیاهو شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که وی اصرار دارد تا به بحث درباره اعتراض اسرائیل به توافق احتمالی با ایران در واشنگتن بپردازد.

وی در ادامه گفت: من تصمیم دارم تا به واشنگتن بروم تا موضع اسرائیل را در برابر اعضای کنگره و ملت آمریکا اعلام کنم.

وی همچنین ادعا کرد که وجود سلاح هسته ای در دستان ایران، تهدیدی برای وجود اسرائیل است.

گفتنی است، طی نظرسنجی که "رادیو ارتش رژیم صهیونیستی" روز گذشته به انجام رساند، 47 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند معتقدند که باید نتانیاهو سخنرانی خود را لغو نماید و 34 درصد تنها معتقدند که وی باید این سخنرانی را به انجام برساند.

همچنین باراک اوباما گفته است که تصمیم وی برای عدم دیدار با نتانیاهو، طبق سنت همیشگی که عبارت است از عدم دیدار با رهبران پیش از انتخابات، صورت می‌پذیرد.

وی در نشست مطبوعاتی خود با آنگلا مرکل روز گذشته گفت: من معتقد هستم که آنچه برای ما مهم است، حفظ این اصول و قواعد است؛ چرا که روابط آمریکا و اسرائیل به طرف خاصی متعلق نیست.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار