مديرعامل اتحاديه سراسری پرورش مرغ گوشتی:

60 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای منطقه صادر شده است

مديرعامل اتحاديه سراسري پرورش مرغ گوشتي گفت: تاکنون 60 هزار تن گوشت مرغ به کشورهاي منطقه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دارابي در جلسه خبري امروز با اشاره به اينکه امسال براي اولين بار بود که واردات گوشت مرغ نداشتيم، درباره افزايش قيمت گوشت مرغ در روزهاي اخير افزود: قيمت هر کيلو 7 هزار تومان گوشت مرغ گرم براي مصرف کننده قيمتي منطقي است که مرغدار هم زيان نمي بيند.

وي گفت: در ماه هاي گذشته به علت افزايش توليد، قيمت گوشت مرغ به طور ميانگين هر کيلوگرم 6 هزار تومان بود که باعث ضرر و زيان مرغداران شد.

مدير عامل اتحاديه سراسري پرورش دهندگان مرغ گوشتي افزود: وزارت جهاد کشاورزي براي جلوگيري از اين روند شرکت پشتيباني امور دام را موظف کرد مازاد توليد را از مرغداران با قيمت پايه هر کيلو 7 هزار تومان خريداري و ذخيره سازي کند.

دارابي گفت: شرکت پشتيباني امور دام تاکنون 165 هزار تن گوشت مرغ را از مرغداران خريداري و در سردخانه ها ذخيره سازي کرده است.

وي با بيان اينکه در روزهاي گذشته براي مديريت بازار گوشت مرغ و جلوگيري از افزايش قيمت به بالاتر از هر کيلو 7 هزار تومان با ستاد تنظيم بازار و وزارت جهاد کشاورزي جلسات متعددي برگزار شده است ، افزود: بازار گوشت مرغ متعادل است و منافع مصرف کننده و توليد کننده را تأمين مي کند و توزيع مرغ منجمد اگر با رعايت کف قيمت باشد آسيبي متوجه توليد کنندگان نخواهد شد.

وي گفت: عرضه مرغ منجمد با قيمتي کمتر از 6 هزار تومان قيمت متعادلي است.

مديرعامل اتحاديه سراسري پرورش دهندگان مرغ گوشتي درباره تأثير کاهش جوجه ريزي در مرغداري ها بر بازار افزود: کاهش جوجه ريزي در واحدهاي پرورش مرغ تدبيري بود که مسئولان اتحاديه هاي مرغداري با مشورت وزارت جهاد کشاورزي به منظور کاهش ضرر و زيان مرغداران و مديريت مازاد توليد اجرا کردند.

دارابي گفت: از آنجايي که بازار صادراتي مناسبي نداريم و سردخانه ها نيز کاملاً پر است بايد توليد متناسب با تقاضاي بازار تنظيم شود بنابراين جوجه ريزي به 95 تا 100 ميليون قطعه در ماه کاهش يافت.

وي افزود: تا يک سال گذشته ماهانه 15 هزار تن مازاد توليد گوشت مرغ داشتيم که با اجراي طرح مديريت توليد ديگر 15 هزار تن مازاد توليد نداريم و ميزان توليد متناسب با نياز بازار تنظيم شده است.

مديرعامل اتحاديه سراسري پرورش دهندگان مرغ گوشتي صادرات را بهترين راهکار مديريت بازار گوشت مرغ دانست و از اختصاص 50 ميليارد تومان تسهيلات حمايتي دولت براي رونق صادرات گوشت مرغ خبر داد.

دارابي گفت: اين تسهيلات هم اکنون براي صادرات 100 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نياز در اختيار وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد.

دارابي افزود: قرار است دولت به ازاي صادرات هر کيلوگرم گوشت مرغ 500 تومان مشوق صادراتي پرداخت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، گوشت مرغ ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار