موسیقی بوشهر و خیام خوانی در جشنواره موسیقی فجر

گروه شبدیز با یزله خوانی، آواز کار، خیام خوانی و قطعات بندری در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه شبدیز به سرپرستی محسن حیدریه در بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر شرکت دارد. 

حیدریه درباره شرکت در جشنواره فجر گفت: این جشنواره به گروه‌های موسیقی این امکان را می‌دهد که مخاطبین خود را افزایش دهند. برگزاری اجراهای متنوع در سبک‌های مختلف تماشاگران زیادی را به جشنواره می‌کشاند. 

این هنرمند افزود: این شانس هم برای مخاطبین وجود دارد که با سایر گروه‌ها و موسیقی‌ها آشنا شوند و هم برای هنرمندان که بتوانند در کنار آشنایی با مخاطب با دیگر گروه‌های شرکت کننده هم آشنا شوند.  

وی همچنین گفت: از سوی دیگر این جشنواره نقش مهمی در شناساندن فرهنگ و موسیقی کشور به مردم ایران و گروه‌های شرکت کننده از سایر کشورها دارد. تبادل فرهنگی که بین هنرمندان شهرهای مختلف کشور و سایر کشورهای شرکت کننده در جشنواره اتفاق می‌افتد از جمله مهم‌ترین نقاط قوت جشنواره بین المللی موسیقی فجر است.  

محسن حیدریه که با گروه شبدیز در هفته‌های فرهنگی ایران در قطر، عمان، سنگال ، کنیا، مالی و امارات متحده عربی شرکت کرده است به زودی برای شرکت در هفته فرهنگی ایران عازم مالزی می‌شود.

وی درباره نقش جشنواره موسیقی فجر در ترغیب جوان‌ها برای فعالیت بیشتر در عرصه موسیقی گفت: شرکت در چنین جشنواره‌هایی باعث می‌شود جوانان هنرمند انگیزه بیشتری برای حضور در عرصه موسیقی حرفه‌ای کشور داشته باشند و این امر برای حفظ فرهنگ و موسیقی کشور امری واجب است.  

سرپرست و نوازنده نی انبان گروه شبدیز همچنین گفت: موسیقی نواحی ایران موسیقی اصیل و غنی و برای مخاطب بسیار دلنشین است، این امر ضمن اجرا در شهرهای مختلف به وضوح مشخص می‌شود. اما مشکلی که وجود دارد ناشناخته ماندن این موسیقی در میان قشر عظیمی از مردم جامعه است. اگر امکان اجراهای بیشتر برای این موسیقی در کشور فراهم شود تعداد بیشتری از مردم با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.  

گروه شبدیز در سال 77 با نام نغمه لیان تشکیل شده و تا سال 81 با همان نام فعالیت کرده است. این گروه دوشنبه 27 بهمن ماه ساعت 18:15 در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود. 

شبدیز قطعات محلی را با تنظیم جدید در جشنواره اجرا می‌کند. یزله خوانی، آواز کار، خیام خوانی و قطعات بندری برنامه این گروه را تشکیل می‌دهند. 

حسین سهرابی خواننده این گروه، امین فیروزپور، علیرضا علمدار بوشهری، اسماعیل تنگسیری، مهدی احمدی، پویان بیانی و مهرداد راستیان نوازندگان سازهای کوبه‌ای دیگر هنرمندانی هستند که در این اجرا به روی صحنه خواهند رفت. 

در بخش نواحی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 8 گروه در این جشنواره حضور دارند. 

علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.