در ادامه سفر به استان خوزستان و بررسی وضعیت ریزگردها؛

وزیر بهداشت از تالاب هورالعظیم در نزدیکی مرز عراق بازدید کرد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به عنوان نماینده رئیس جمهور برای بررسی وضعیت ریزگردها به خوزستان سفر کرده است از بیمارستان شهید چمران دشت آزادگان و نیز تالاب هورالعظیم در نزدیکی مرز عراق بازدید کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا دکتر هاشمی بعد از حضور در بین راهپیمانان 22 بهمن در شهر اهواز و ایراد سخنرانی در مصلی نماز جمعه عازم شهرستان دشت آزدگان شد و با حضور در بیمارستان شهید چمران این شهر از بخش های نوسازی شده این بیمارستان که در قالب بسته خدمتی ارتقا کیفیت هتلینگ مورد بازسازی قرار گرفته بودند بازدید کرد و زحمات مسئولین را در این بخش قابل تحسین دانست.
 
همچنین وزیر بهداشت بعد از بازدید از بیمارستان دشت آزادگان در بیایان های اطراف این شهرستان و شهر هویزه و همچنین در منطقه ای  در  نزدیکی مرز  کشور عراق که به شدت از غلظت بالای ریزگردها همراه بود و گفته می شود یکی از کانون های اصلی برخاستن گرد و غبار است حضور یافت و به همراه کارشناسان به بررسی وضعیت خاک این منطقه پرداخت.

و ی از قسمت های مختلف تالاب هورالعظیم که بخش هایی از آن بدلیل کاهش نزولات آسمانی خشک شده بود بازدید کرد و گفت: در بازدیدهای انجام شده مشخص گردید که بخشی از ریزگردهای استان خوزستان مربوط به بیایان‌های کشور عراق است که بدلیل وزش بادهای شدید به سمت کشور ما و علی الخصوص استان خوزستان حرکت میکنند و در هفته آینده که معاون اول رییس جمهوری و بنده در راس هیاتی عازم عراق هستیم  فرصت مناسبی است تا با مسئولین این کشور در خصوص ریزگردها گفتگو و چاره اندیشی شود.

گفتنی است همچنین وزیر بهداشت در این سفر با حضور در منطقه یادمان شهدای هویزه با مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.