آیت​الله موسوی جزایری:

حضور "زنان" ویژگی خاص انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی​فقیه در خوزستان در جمع بانوان خوزستانی گفت: این ارزش​های معنوی که به دست می​آورید بهتر و بالاتر از آن جواهر و طلاها و چیزهای فاخری است که فرح در چمدان​های خود پر کرد که این خیانت و رسوایی برای آن​ها بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،آیت​الله سید محمدعلی موسوی جزایری در این نشست که امروز(20 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تا زمان انقلاب در نهضت​های سابق از جمله نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت، نهضت​های منطقه​ای و اقلیمی مانند جنگل و تبریز، زنان هیچ مداخله​ای نداشتند. اما یک ویژگی خاصی که انقلاب اسلامی داشت، حضور زنان بود زنان نیز به دفاع از اسلام آشکارا پرداختند و علیرغم وجود اختلاف نظرهایی، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند مساله، مسئله اسلام است و زنان در راهپیمایی​ها به همان تعداد که مردان حضور پیدا می​کردند، خواهران نیز حاضر می‌شدند.

وی به حادثه میدان ژاله تهران اشاره کرد و گفت: به دنبال این اتفاق مردم پایتخت به حرکت انقلاب پیوستند و از ماجرای 17 شهریور و شهادت تعداد زیادی از خواهران در این حادثه، مردم تهران به صفوف انقلاب پیوستند و انقلاب اوج گرفت و مراحلی را پشت سر گذاشت و به حمدالله در 10 روز نهایی به پیروزی رسید.

نماینده ولی​فقیه در خوزستان افزود: آیه شریفه می​فرماید "این پیروزی شماست، این حقانیت شماست". این ارزش​های معنوی که به دست می​آورید بهتر و بالاتر از آن جواهر و طلاها و چیزهای فاخری است که فرح در چمدان​های خود پر کرد که این خیانت و رسوایی برای آن​ها بوده است.

آیت​الله موسوی جزایری گفت: در دوران شاه میزان دانشجویان دختر 16 درصد بود و 84 درصد دانشجویان پسر بودند اما امروز در جمهوری اسلامی این درصد 60 به 40 شده است. چون در زمان شاه دانشگاه​ها محل فساد بود و مردم اعتماد نمی​کردند لذا دختران خود را به دانشگاه نمی​فرستادند. اما امروز مردم به دانشگاه​های جمهوری اسلامی اعتماد دارند و ان شاءالله خیانتی در کار نیست و با احساس امنیت و آرامش دختران خود را به دانشگاه می​فرستند.

وی در پایان به وضعیت جوی این چند روز اخیر در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت هوا، وضعیتی دشوار و نامناسبی است. تشخیص و راه​حل آن مشکل است. شنیدم که این مربوط به داخلی کشور ما نیست و از آن سر دنیا می​آید. در عربستان سعودی صحرایی واقع است که بنی​بشری از آن عبور نکرده است و اردن و عراق نیز بخش​هایی وجود دارد. واقعیتی در اینجا وجود دارد که هورالعظیم که دوسوم آن در عراق است، کم​آب شده است و بحث مالچ‌پاشی هم در این زمینه مطرح است. البته می​گویند جهت حرکت گرد و خاک نیز از بهبهان و شهرهای جنوب استان بوده است که باید موضوع به جدی پیگیری شود.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.