هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت:

وقتی ژست‌های هالیوودی سوژه مهم عکاسان می‌شود

نمایشگاه پیامبر مهربانی در سکوت برگزار شد، در حالی که ژست‌های هالیوودی بازیگران در کاخ جشنواره سوژه هزاران عکاس بود.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران برنامه‌های هنرهای تجسمی در روزهای پایانی سال در هفته گذشته اعلام شد.
 
** افتتاح بخش پیامبر مهربانی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر
 
در هفته‌ای که گذشت بخش پیامبر مهربانی که دربرگیرنده کارگاه آموزشی و نیز نمایشگاهی از آثار 24 هنرمند هنرهای تجسمی بود در محوطه خانه هنرمندان ایران و نگارخانه نامی برگزار شد.
 
گشایش این نمایشگاه با حضور تعدادی از هنرمندان و دبیر این جشنواره صورت گرفت.
 
به گفته مجتبی آقایی، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بخش پیامبر مهربانی از قبل پیش بینی نشده بود ولی با توجه به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) این بخش به جشنواره اضافه و در پی آن سایت و در حقیقت کمپین هنرمندان هنرهای تجسمی برای بیان برائت از خشونت‌ها و انزجارشان از این اقدامات راه‌اندازی شد.
 
این بخش با نام مبارک حضرت محمد (ص) گشایش یافت اما در سکوت و حضور نه چندان رضایت‌بخش مسئولان هنری در کنار هنرمندان انجام شد، در حالی که این روزها جشنواره فیلم فجر مملو از مسئولان، هنرمندان و تماشاگران است.
 
ظاهراً سوژه مهم در این روزها حضور فلان بازیگر و ژست‌های عجیب و بعضاً دور از انتظار آنان است، گویا ایستادن فلان بازیگر در کنار عکاسان و گرفتن ژست‌های چهره‌های هالیوودی به خود و عکس انداختن با این حالات سوژه بسیار مهمی برای عکاسان است.
 
اما گشایش بخش پیامبر مهربانی با نامهربانی همراه بود، علی‌رغم آن که مدت‌ها قبل افتتاحیه این بخش اطلاع‌رسانی شده بود عکاسانی که برای ژست‌های تقلیدی هالیوودی به مجموعه‌ای که به اصطلاح کاخ نامیده می‌شود، می‌روند. آیا فرصتی چند ساعته هرچند کوتاه را نمی‌توانستند به گشایش این نمایشگاه اختصاص دهند؟
 
عکاسی از هنرمندان بی‌ادعایی که سال‌ها زندگی خود را صرف خلق اثری به نام پیامبر مهربانی کرده و آنان را تقدیم به ساخت قدسی ایشان کرده‌اند ارزش فراتر از ثبت لحظه‌ای تقلید دانسته و یا نادانسته برخی بازیگران ایرانی که آرزو دارند به بازیگران هالیوودی شبیه باشند، دارد.
 
** پایان سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران
 
سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران در هفته گذشته در محفلی دوستانه در موزه هنرهای معاصر تهران با تقدیر از شرکت کنندگان به کار خود پایان داد.
 
اختتامیه سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران با حضور هنرمندان برجسته عکاسی ایران و بدون حضور مسئولان هنری برگزار شد.
 
در مراسم اختتامیه تقدیرهایی از سوی شرکت‌کنندگان صورت گرفت و در پایان هم به دلیل آن که در این دو سالانه برگزیده‌ها معرفی شد. از همگی شرکت‌کنندگان با اهدای مدال دوسالانه سیزدهم گواهی شرکت در دو سالانه و عضویت در انجمن عکاسان ایران تقدیر شد.
 
** تدارک گالری‌های تهران برای آخرین ماه سال
 
دو هفته‌ای که گذشت گالری‌های تهران برنامه‌های خود را در ارتباط با برگزاری فروش سالانه آثار هنری اعلام کردند.
 
** گشایش نمایشگاه قلم نوشتاری سریر
 
روز جمعه 24 بهمن ماه نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاهی از آثار کوروش قاضی‌مراد با عنوان قلم نوشتاری سریر خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: تجسمی ، هنر ، عکاسان ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار