مصرف هفتگی این کپسول طلایی الزامی است

بدن انسان به ویتامین نیاز دارد و در برخی مواقع به دلیل کمبود این ویتامین‌ها افراد باید از مکمل‌ها استفاده کنند.

پروین میر‌میران متخصص تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ویتامین D به شدت ضروری و نیاز روزانه است که فقط هم در مواد غذایی موجود نیست مگر این که شما غذایی را غنی کنید، مثل، شیر غنی شده و اگر هم نمی‌توانید غذایی را غنی کنید  می‌توانید از نور خورشید ویتامین D بدن خود را تأمین کنید.

ولی اگر هوا ابری باشد یا به ویژه مانند هوای تهران آلوده باشد نمی‌گذارد نور طبیعی به بدن برسد و این افراد نمی‌توانند ویتامین D را دریافت کنند ولی اگر هوا خوب و تمیز باشد می‌توان با پیاده‌روی 10 الی 15 دقیقه‌ای زیر نور آفتاب ویتامین D  را دریافت کرد ولی ما گاهی اوقات نور آفتاب سالم نداریم باید بطور حتمی از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه این مکمل‌ها در ایران هم تولید می‌شود و با رنگ طلایی شفاف موجود است، که برای مصرف آنها باید با پزشک اطفال و پزشک تغذیه مشورت کرد. معمولاً باید دوز این داروها برای کودکان کمتر باشد زیرا کودکان هفتگی از این مکمل استفاده می‌کند.

متخصص تغذیه تصریح کرد: به تازگی محققان دریافتند که کمبود ویتامین D باعث بیماری‌های دیابت،‌ پوکی استخوان و سندرم‌ متابولیک می‌شود و صد در صد ثابت گردیده که کمبود ویتامین D باعث می‌شود که بیشتر مواد مغذی دیگر هم جذب بدن نشوند و کاملاً ضرورت آن احساس شده است که روزانه باید آن را دریافت  کرد و آخرین نتیجه این است که اگر فرد نتوانست روزانه ویتامین D را دریافت کند می‌تواند با مشورت پزشک معالج  خود دوز مکمل‌ها را بالا ببرد و ویتامین D را به مدت یک ماه در بدن ذخیره کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار