در دو دهه اخیر نوع جدید اختلالات و بیماری‌های گوارشی شایع شده که این نوع اختلالات و بیماری‌ها موجب افت شدید کیفیت زندگی شده است.

علی‌اکبر کاهدی، فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: شیوه‌های زندگی مردم به گونه‌ای شده است که در سالهای اخیر، بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات به ویژه بیماری‌های مزمن و غیر واگیر شایع شده و هزینه‌های جانی و مالی هنگفتی را به مردم و کشورها تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: در دو دهه اخیر دهها نوع جدید اختلالات و بیماری‌های گوارشی شایع شده که این نوع اختلالات و بیماری‌ها موجب افت شدید کیفیت زندگی شده است.

کاهدی، تصریح کرد:‌ در گذشته معمولا بیماری‌های عفونی شایع بودند که البته در حال حاضر اشکال جدید بیماری‌های گوارشی شایع شده‌اند که عدم تحرک بدنی، روش‌های غذایی نامناسب و شیوه‌های غلط زندگی در این موضوع نقش جدی و مهمی دارند.

وی خاطر نشان کرد: انواع مختلف سرطان‌های دستگاه گوارش، اختلالات و بیماری‌هایی نظیر رفلاکس و کبد چرب و همچنین انواع هپاتیت از جمله مهمترین بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش است که در چند سال اخیر، شیوع گسترده‌ای یافته‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.