ایلام؛

حضور حماسی مردم گزینه‌های روی میز آمریکا را لگدمال کرد

امام جمعه ایلام گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان نظام بود که بار دیگر آنها را از رسیدن به اهدافشان بازداشت و در حقیقت گزینه‌های روی میز آنها را لگدمال کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین علی (ع) عبادت ایشان چه از نظر کیفیت یعنی توجه به معبود و داشتن اخلاص و چه از نظر کمیت یعنی کثرت عبادت کردن ایشان است چون در دورانی که حاکم نبودند و یا در دورانی که حاکمیت کشور بزرگی را بر عهده داشتند از عبادت ایشان کاسته نشد.

وی با بیان اینکه نماز بزرگترین فریضه الهی است افزود: اهمیت دادن به این فریضه از نظر وقت و کمیت بسیار مورد تاکید بوده و نباید فراموش کرد که در عبادات باید اخلاص داشته باشیم که این مهم، خواسته خداوند متعال است و نمازی مورد قبول است که برای خدا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: نماز معیار عبودیت است و اگر نماز قبول شود همه عبادات دیگر انسان نیز مورد قبول قرار خواهند گرفت .

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی تقوا را عامل نجات و کلید سعادت دنیا و آخرت اعلام و عنوان کرد: امامان معصوم ما با تقواترین، زاهدترین و پارساترین افراد هستند و انتظار دارند که پیروان آنها نیز باتقوا باشند که این تقوا چه در جنبه فردی و چه در جنبه اجتماعی باید رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اولین ویژگی متقین خداترس بودن است که اگر انسان در همه امور خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود ببیند به هیچ وجه مرتکب گناه نخواهد شد و اگر خصوصیات و ویژگی‌های اهل‌بیت(ع) را درست مطالعه کرده و بفهمیم و به عمل تبدیل کنیم و در واقع آنها را عقل عملی خود قرار دهیم، هیچ حرام و هیچ لغزشی از ما سر نخواهد زد.

امام جمعه ایلام در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در 23 بهمن سال 1365 یکی از حوادث تلخ و ناگوار دوران دفاع مقدس در ایلام اتفاق افتاد گفت: در آن روز یکی از جنایات رژیم بعث عراق در زمین فوتبال چوار رقم زده شد و ورزشکاران ما را بمباران کرد و به شهادت رساند که از بزرگ‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات در جهان بوده که اصلا سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام لطفی تاکید کرد: صدامیان به پشتیبانی ابر قدرت‌ها دلشان خوش بود که در دوران جنگ تحمیلی، دست به هر جنایتی می‌زدند و این حادثه یکی از سندهای مظلومیت ایلام است که ما خواستار ثبت این رخداد نادر تحت عنوان روز «ورزش و شهادت» در تقویم ملی هستیم.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر عزت و اقتدار ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت بیان کرد: ملت ایران پاسدار آرمان‌های امام راحل، انقلاب و شهدا هستند و دشمنان را باز هم ناامید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: راهپیمایی 22 بهمن امسال مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان نظام بود که یک بار دیگر آنها را از رسیدن به اهدافشان بازداشت و پاسخ کوبنده‌ای به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا داد و در حقیقت گزینه‌های روی میز آنها را لگد مال کرد.

حجت‌الاسلام لطفی ادامه داد: مردم ایران با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیمان بستند و به شعارهای آن زمان یعنی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» پایبند هستند و می‌دانند که 22 بهمن میراث امام راحل(ره) است و هر وقت احساس کنند که دشمن تهدید می‌کند استوار و راست قامت جلوی آنها را می‌گیرند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه سخنان رییس جمهور کشورمان در روز 22 بهمن جواب محکمی به گستاخی‌های غرب بود اضافه کرد: در طول این 36 سال که از عمر پربرکت انقلاب گذشته آرمان‌های امام و شهدا کم رنگ نشده است.

وی در پایان به پیام‌های راهپیمایی با شکوه مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: تحریم و تهدید هرگز نمی‌تواند ملت ایران را از امام، رهبری و آرمان‌های شهدا جدا کند و مردم با شعار «نه تحریم و نه ذلت» در مقابل زرگویی دشمنان ایستاده‌اند، ملت ایران ضمن پشتیبانی از تیم مذاکره کننده، با مذاکره‌ی با عزت و تحقق منافع ملی تاکید دارند، ملت ایران آمریکا را دشمن اصلی خود می‌دانند و به فرموده امام خمینی(ره) رابطه ما با آنها رابطه گرگ و میش است و دستگاه دیپلماسی ما باید بداند آمریکا قابل اعتماد نیست، این حضور رفراندوم واقعی ایران اسلامی است و مردم ایران بر سیاست، اقتصاد و فرهنگ با محوریت ولایت‌فقیه تکیه دارند چرا که اقتصاد با برداشتن تحریم‌ها و رابطه با آمریکا اقتصادِ وابسته است نه اقتصاد مقاومتی.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.