مشهد؛

تمدن خراسان دارای سابقه 800 هزار ساله است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اسناد تاریخی نشان می‌دهد تمدن خراسان دارای سابقه ۸۰۰ هزار ساله است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛رجبعلی لباف خانیکی در دیدار با طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اظهار داشت: مشاهیری مانند فردوسی، عطار و خیام یک ظرفیت بسیار مهم در توسعه گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی در این استان است.

وی گفت: خراسان رضوی از ریشه‌ای تاریخی و تمدنی کهن برخوردار است و اتفاقات بسیار گوناگونی در این استان در طول تاریخ به وقوع پیوسته و همواره خراسان به عنوان یکی از مهمترین استان‌های کشور مطرح بوده است.

وی با اشاره به حوزه و ریشه تمدنی این استان ادامه داد: بررسی‌های کارشناسان و کاوش‌های باستان شناسان نشان می‌دهد حدود هزار و 800 سال پیش نخستین وسایل دست ساز بشر در حاشیه کشف رود ساخته شده و اکنون کشف شده است.

وی گفت: این سند تاریخی نشان دهنده تمدن کهن خراسان است و نشان می دهد در 800 هزار سال پیش در این حوزه انسان هایی زندگی می‌کردند و تمدن وجود داشته است.

لباف خانیکی ادامه داد: همچنین وجود آسبادهای قدیمی در این استان که از انرژی باد بهره می گرفتند و نیز کاروان سراهای تاریخی نشان دهنده ریشه تمدنی این استان است و این ظرفیت ها می توان به عنوان بهترین ابزار در توسعه گردشگری مورد استفاده قرار گیرند.

منبع:تسینم

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.