دبیر اتحادیه موسسات غیر انتفاعی:

دانشگاه آزاد از 4 قرار داد خود عدول کرده است

آهومنش گفت: دانشگاه آزاد از 4 قراردادی که با وزرای علوم بسته عدول کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، علی آهومنش دبیر اتحادیه موسسات غیر انتفاعی صبح امروز در همایشی که در سالن همایش‌های موسسه آموزش عالی خاتم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در طول 35 سال گذشته جمعیت دانشجویی جهان 6 برابر شده اما توسعه کمی در ایران بیشتر شده است، یعنی 28 برابر گذشته شده است. 

وی افزود: از تعداد 71 موسسه که در سال 1373 در کشور وجود داشت، هم اکنون تعداد موسسات غیر انتفاعی در سال 93 به 358 موسسه رسید و 288 موسسه مجوز جدید دریافت کردند که این توسعه با استفاده از الگوی مصوب شده نبوده است. 

آهومنش تصریح کرد: استانهای مازندران،‌اصفهان و خراسان بیشترین تعداد موسسات غیر انتفاعی در سطح کشور را داشته‌اند و این درحالی است که هم‌اکنون و در سال گذشته دو سوم ظرفیت این موسسات خالی بوده است. چنانچه آمارها حاکی از آن است که تنها 10 درصد ظرفیت موسسات در مقطع کاردانی پر شده است و 38 درصد ظرفیت در مقطع کارشناسی در حالی پر شده که 90 درصد ظرفیت خالی مانده است و این در حالی است که شاهد رشد غیر منطقی در دانشگاه‌ پیام‌نور و پذیرش غیر قابل عضو در دانشگاه آزاد و البته عدم حمایت غیر منطقی از سوی وزارت علوم را شاهد بودیم. 

وی اظهار داشت: این در حالی است که حق انتخاب رشته در تمام مقاطع و پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه آزاد در حالی صورت می‌گیرد که دانشگاه آزاد از 4 قراردادی که با وزیر علوم بسته از هر 4 قرار داد عدول کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی ایجاب می‌کند، بر اساس یک آزمون متمرکز برای همه دانشگاه‌ها اعم از آزاد، پیام‌نور و غیر انتفاعی ظرفیت مشخصی اعلام شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار