نقش روانشناسی بانوان در خانواده عامل سلامت روان جامعه

دبیر همایش «تحکیم بنیان خانواده و نقش زن» گفت: زن و مدیریت خانواده، خانواده تک والد، ازدواج و سیاست‌های افزایش جمعیت و اقتصاد و خانواده محورهای اصلی این همایش است که 5 اسفند سال جاری در تهران، تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

 دلبر نیروشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود : نشان دادن جایگاه زن در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی، نقش توسعه‌ محور زن در جامعه، فعال کردن قابلیت‌های زنان در عرصه‌های گوناگون و شناساندن زنان به عنوان سرمایه اجتماعی در جامعه ملی و بین‌المللی اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: می‌خواهیم هویتی متفاوت از زن تعریف کنیم و اصالت و توانایی های او را بشناسانیم تا از این پس در عرصه پیشبرد اهداف اجتماعی، ملی و کسب و کار بتواند به عنوان عضوی فعال و موثر از جامعه صاحب سبک و نظر باشد.
دبیر همایش «تحکیم بنیان خانواده و نقش زن» گفت: سرمایه اجتماعی و زن، نقش عدالت جنسیتی در استحکام خانواده، زن و مدیریت خانواده، معنویت و خانواده متعالی، ازدواج، خانواده تک‌والد، خانواده و اقتصاد، تحکیم بنیان خانواده و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و سیاست‌های افزایش جمعیت، محورهای همایش است.

مدیر مؤسسه نیروی تدبیر ایرانیان با تشریح برخی محورهای همایش، اظهار داشت: انتخاب محور معنویت و خانواده متعالی برای تعریف بحث پایبندی به ارزش‌ها و فضائل اخلاقی است، ما در کنار عفاف و حجاب بحث حیا و حریم را تعریف کرده‌ایم که برای همه به ویژه دختران جوان و دانشجو مهم است.
وی افزود: در بحث ازدواج معتقدیم اگر پایه‌های اولیه این مهم با بهره‌گیری از معیارهای مناسب و شاخص های اثربخش بومی پایه‌گذاری شود موجبات ضمانت سلامت خانواده ها فراهم می شود. 

وی در ادامه گفت: خانواده های تک والد نیازمند آموزشهای توانمندسازی و مهارتی هستند که اگر به طور اثربخش انجام نگیرد خود موجب آسیب اجتماعی و عاملی تهدیدکننده برای امنیت اجتماعی محسوب می‌شوند و به نظر می‌آید که این خانواده‌ها در کشور نادیده گرفته شده‌اند.

این روانشناس با گرایش تحول گفت: سیاست‌های افزایش جمعیت یکی از دغدغه‌های فعلی کشور است که ما در این همایش  با نگاهی انگیزشی و تحولی به آن می‌پردازیم.

وی ادامه داد: گروه هدف این همایش، دانشجویان همه رشته‌ها مانند مدیریت، مطالعات زنان، روانشناسی و علوم تربیتی و همچنین مشاوران، مدرسان و پژوهشگران از سازمان‌های دولتی و مجموعه های متولی، دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش، دفتر امور زنان و معاونت اجتماعی شهرداری،  و  NGOهای فعال در حوزه زنان و کارآفرینی و غیره هستند.

دبیر همایش «تحکیم بنیان خانواده و نقش زن» خاطرنشان کرد: این همایش با حضور دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران، ریاست امور زنان و خانواده آموزش و پرورش، ریاست ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه و دیگر تصمیم سازان حوزه توانمندسازی و پیشگیری زنان و خانواده در تهران، 5 اسفند سال جاری از ساعت 8:30 تا 14 در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به سایتkh.nt2iconf.ir  مراجعه کرده یا با تلفن‌های 68-26422731 تماس بگیرند.  



انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناسی ، سلامت ، روان ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار