حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در یادواره شهدای ورزشکار زمین فوتبال چوار؛

احمدی: روز شهدای ورزشکار در تقویم کشور ثبت می شود

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ثبت روز شهدای ورزشکار در تقویم ملی برای ورزش کشور روز بزرگ و مبارکی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ˈعبدالحمید احمدیˈ پیش از ظهر پنجشنبه بیست وسوم بهمن ماه در یادواره شهدای زمین فوتبال بخش چوار ضمن ابراز خوشحالی در این محفل فرهنگی از همه مسئولان استان ایلام و شهر چوار و نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ، سازمان بسیج مستضعفان و حوزه تربیت بدنی بسیج ، سازمان بسیج ورزشکاران ، ستاد راهیان نور و بخش های مرتبط تشکر کرد و گفت: انشاءالله با تعامل و همکاری مدیریت استان بتوانیم در خصوص یادواره شهدای ورزشکار اقدامات ماندگاری را انجام دهیم و این روز را برای ورزش کشور در تقویم ملی به ثبت برسانیم تا ورزش کشور از برکات آن بهره مند شود.

احمدی ادامه داد: خدواند بزرگ را شاکریم به خاطر نعمت بزرگی که کشور ما ایران از آن برخودار است و آن همان داشتن ملتی با شعور فراوان است.

 وی افزود: این ملت با وجود سختی ها و تنگناها از آرمان‌های اسلام و امام (ره) دست بر نداشته و حرکتی که در 36 سال پیش شروع شده است همچنان با استقامت و پایداری توسط همین ملت ادامه دارد.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان با ابراز امیدواری از ثبت روز شهدای ورزشکار تصریح کرد: اقدامات و کارهای اولیه ثبت این روز در تقویم ملی کشورمان صورت گرفته است و این مهم برای ورزش کشور روز بزرگ و مبارکی خواهد بود و با تقویت حوزه فرهنگی و فعالیت های مرتبط با این حوزه، فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را در جامعه زنده کنیم.

معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش وجوانان افزود: جامعه ورزش کشور نزدیک به پنج هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، که نشان می دهد جامعه ورزش عاشق اسلام ، امام و پیرو رهبری است .

 معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بدون شک وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان و اسلامی بودن انقلاب از مهمترین عوامل در پیروزی انقلاب بوده و این راه همچنان با استقامت و پایداری ادامه خواهد داشت.

 احمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که امر به ورزش را امر به معروف می داند گفت: کشور ما برای اینکه بتواند مردم با نشاط ،سالم و دارای استقامت بالا داشته باشد باید از موهبت ورزش برخوردار باشد و جا دارد هر کاری که از دست ما بر می‌آید برای توسعه ورزش انجام دهیم.

 وی یکی از کوتاهترین راه های رسیدن به سلامت را پرداختن به ورزش عنوان کرد و یادآور شد برای رسیدن به این امر ورزش بایستی در زندگی روزمره مردم گنجانده شود.

 مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی وزارت ورزش وجوانان از برگزاری کنگره بزرگ شهدای ورزشکار در سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: این کنگره با همکاری همه نهادهای فرهنگی فعال برگزار می شود.

 در پایان با اهداء لوح تقدیر از خانواده های محترم شهدای زمین فوتبال تجلیل به عمل آمد.

 23 بهمن ماه سال 65 مسابقه ای بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام در حال برگزاری بود که بمباران وحشیانه هواپیماهای عراقی، زمین چمن را با خون مطهر و پاک 15 بازیکن، داور، مربی و تماشاگر سرخ کرد.

انتهای پیام

 

برچسب ها: احمدی ، شهدا ، چوار ، تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار