جان بونر، کاخ سفيد را به "خصومت" با نتانياهو متهم کرد

در پی ادامه بحث و جدال های به وجود آمده در خصوص دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کاخ سفید را به "خصومت" با نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه کاخ سفید را به "خصومت" با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم کرد که سخنرانی برنامه ریزی شده وی در کنگره آمریکا بحث و جدل هایی سیاسی هم در آمریکا و هم در فلسطین اشغالی بوجود آورده است.

بونر با دفاع از تصمیم خود درخصوص دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران در نشست مشترک ماه آینده کنگره آمریکا، عرف دیپلماتیک را که می گوید چنین دعوتی باید از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انجام شود تمسخر کرد.

وی افزود :" من احساس می کنم در بحبوحه بحث ها برسر اینکه آیا تحریم ها علیه ایران باید کاهش یابد یا خیر ، مهم بود که مداخله کاخ سفید در این زمینه دور زده شود. من می خواستم مطمئن شوم هیچ دخالتی در تصمیم برای دعوت از نتانیاهو وجود نخواهد داشت."

بینر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تصریح کرد خصومت کاخ سفید با نخست وزیر اسرائیل اینجا در واشنگتن یک راز نیست و کاملا روشن است. این پیامی مهم است که مردم آمریکا باید بشنوند.

وی گفت :" من از اینکه او به اینجا می آید خوشحالم و مشتاقانه در انتظار شنیدن چیزی هستم که او قصد بیان آن را دارد."

اوباما که یک دموکرات است اعلام کرده است در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیدار نخواهد کرد زیرا پروتکل دیپلماتیک به وی اجازه چنین کاری را نمی دهد.

بونر بدون اطلاع دولت باراک اوباما از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره دعوت کرده است. کاخ سفید اعلام کرده این اقدام نقض پروتکل دیپلماتیک آمریکاست.

اقدام نتانیاهو به نادیده گرفتن تشریفات و مطلع کردن کاخ سفید پس از موافقت نتانیاهو با دعوت از وی برای سخنرانی در کنگره آمریکا و همچنین خودداری از لغو این دعوت، بی احترامی به اوباما است.

منتقدان دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا می گویند نتانیاهو که مدتها به غرب در مورد خطرهای ایران مجهز به سلاح هسته ای هشدار داده است به همراه جمهوریخواهان در آمریکا تلاش می کند به انتقاد از اوباما بپردازد که یک دموکرات است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار