سرهنگ ادیبی در نشست خبری راهیان نور:

رویکرد راهیان نور تربیت جوانان انقلابی برای مقابله با جنگ نرم است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: دشمن برای تغییر در الگو‌ها به دنبال این است که یک جنگ نرم گسترده‌ ایجاد کند و راهیان نور در حال تربیت جوانان انقلاب اسلامی برای مقابله با این پدیده جدید است.

رویکرد راهیان نور تقویت جوانان انقلابی برای مقابله با جنگ نرم است
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش‌های شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، با اعلام این خبر که شعار راهیان نور سال آینده "مامی‌توانیم‌" است، اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان یک پدیده  بی نظیر در دورانی که دنیای استکبار می‌خواست صدای تظلم طلبی را خاموش کند درس‌های بزرگی به همه ملت‌ها داد.

وی افزود: دستاورد‌های جریان بی نظیر دفاع مقدس بین ملت‌های مختلف مورد ستایش قرار گرفته است.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان با  ابتکارات خود تحولی شگرف به وجود آوردند و در دفاع مقدس علی رغم کمبود نیروی انسانی‌، تجهیزات و تسلیحات با سیر یگان‌سازی،  اوضاع ما هر روز بهتر می‌شد تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند ما با جنگ و دفاع مقدس توانستیم انقلاب خود را ثابت کنیم.


دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: شعار "ما می‌توانیم" در دوران دفاع مقدس کاملا مشق شده است و این شعار، شعاری است که در گذشته‌ عملیاتی شده است.
 
وی افزود: شعار امسال تداعی کننده عزم و اراده  ملت ایران است ما می‌ توانیم با اعتکای به جوانان مومن، تحصیل کرده‌ و غیور این شعار را محقق سازیم.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: راهیان نور به عنوان یک مجموعه توانمند فرهنگی که این توانمندی‌ مدیون حضور علاقمندان است، توانسته است جوانان و ملت ایران را در کسب معارف جنگ همراهی کند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: چهار میلیون نفر در راهیان نور تاکنون شرکت کردند که نشان دهنده علاقمندی مردم به نظام است و اینکه مردم می‌خواهند بدانند در دوران دفاع مقدس چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: یکی از درخواست‌های مردم این است که فرهنگ جهاد و شهادت و مولفه‌های آن را خوب بشناسد و همچنین با رهبری دینی و تاثیر گذار که یکی از مولفه‌های  پیروزی ایران بود بیشتر آشنا شوند.

ادیبی تصریح کرد: اخلاق مداری‌ یکی دیگر از مولفه‌های رزمندگان ما بوده است، حضور مردم به عنوان یک پدیده قابل استمرار در حال حاضر قابل توجه است و آنها  می‌خواهند با اخلاق و روحیات رزمنده‌ها آشنا شوند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از عنصر دین در دوران دفاع مقدس می‌تواند هم ‌اکنون برای مردم ارزشمند باشد و این مولفه‌ یکی از عوامل مهم پیروزی ما در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: دشمن برای تغییر در الگو‌ها به دنبال این است که  یک جنگ نرم گسترده‌ ایجاد کند و راهیان نور در حال تقویت جوانان انقلاب اسلامی برای مقابله با این  پدیده جدید است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: قرارگاه‌های مختلفی از جمله قرارگاه راهیان نور سپاه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، صدا و سیما و ... در اعزام داوطلبان به مناطق جنگی با این مرکز همکاری می‌کنند. برهمین اساس قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج بیش از 95 درصد این اعزام‌ها را مدیریت می‌کند.

سرهنگ ادیبی افزود: در راهیان نور شورای سیاست‌گذاری راهیان نور تشکیل شده است که با ترکیب فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران دستگاه‌های دولتی و نماینده رئیس جمهور، اقدام به اعزام به مناطق جنگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها استان خوزستان در طرح راهیان نور وجود داشت، اما هم اکنون پنج استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان نیز در طرح اعزام راهیان نور شرکت می‌کنند همچنین دو استان بوشهر و هرمزگان نیز امسال به این طرح اضافه شده است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حضور در اردوهای راهیان نور در تاریخ‌های 26/12/92 و 6/1/93 رهنمودهای بسیار ارزشمندی را ارائه کردند. ایشان فرمودند باید از تحریف و فراموشی در دفاع مقدس جلوگیری شود. زیرا دشمن همواره سعی کرده به این حوزه هجوم آورد.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: راهیان نور در دو حوزه اقدامات موثری داشته است. نخست ایجاد مناطق بسیار اسکان و فرهنگی و دوم ایجاد یادمان‌ها به عنوان نشر دفاع مقدس که با حضور راویان و مبلغان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بیش از 6 نقطه از مناطق اسکان راهیان نور در استان خوزستان نمایش‌های رزمی و فرهنگی اجرا می‌شود و نمایشگاه‌هایی در سطح یادمان‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: 48 درصد از حاضران در راهیان نور آقایان هستند و 52 درصد این داوطلبان خانم‌ها می‌باشند و حدود 80 درصد نوجوانان و جوانان بین 15 تا 35 سال هستند.

سرهنگ ادیب خاطر نشان کرد: قرارگاه دانشجویی راهیان نور نیز با عنوان شهید علم‌الهدی پایه‌گذاری شده است و فرماندهی این قرارگاه را سردار فضلی برعهده خواهند داشت.

وی تأکید کرد: آیین اختتامیه شانزدهمین دوره راهیان نور همراه با جایزه کتاب سال دفاع مقدس یکشنبه سوم اسفندماه ساعت 15 در باغ‌ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار