وسایلی آلوده که هر روز هزاران بار به آنها دست می‌زنید + تصاویر

بیماری‌های مختلف تنها از طریق ویروس‌ها منتقل نمی‌شوند و بلکه دست زدن به برخی از وسایل که روزانه با آنها سر و کار داریم می‌تواند به شدت سبب ابتلا به انواع بیمار‌ی‌ها شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند برخی از وسایلی که افراد هر روزه از آنها استفاده می‌کنند می‌توانند حاوی باکتری‌های بسیار خطرناکی باشند و به دلیل انبوه باکتری سبب مرگ افراد شوند. 



گفتنی است، از جمله این وسایل تلفن‌های همراه است که به طور متوسط افراد در طول روز بیش از 150 بار به آنها دست می زنند و بر اساس تحقیقات بیش از 7 هزار نوع باکتری در سطح و بدنه آنها وجود دارد که برخی از آنها بی‌خطر اما برخی بسیار خطرناک هستند. 


 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، برای محافظت از سلامت کاربر تلفن همراه باید هر روز گوشی خود را با دستمال مرطوب ضد باکتری تمیز کند. 



شستشوی هر هفته یکبار ملحفه نیز باعث حفظ سلامت بدن می‌شود زیرا بدن در طول شب به پوست ریزی سلولی می پردازد و همینطور این سلول‌ها می‌توانند آلودگی‌ها و گرد و خاک محیط را جذب کرده باعث انواع التهاب‌های تنفسی، آسم و بیماری‌های مرتبط شوند. 



حوله بدن، خشک کن و مخصوص آشپزخانه یکی دیگر از آلوده‌ترین وسایل در خانه هستند که پر از میکروارگانیسم‌های خطرناک هستند و می‌توانند حاوی باکتری‌ ECOLI باشند بویژه اگر در نزدیکی اجاق گاز یا منبع حرارتی دیگر قرار داشته باشند.

 

کارشناسان شستن حوله‌ها در دمای 60 درجه سانتی گراد را برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها به طور مداوم الزامی می‌دانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
یکی از دوست داشتنی های آلوده اسکناس است که متاسفانه به دست افراد مختلف با بیماریهای متفاوت می خورد و ما ممکن است هر روزه آن را لمس کنیم .
خوشبختانه در یک و دو دهه اخیر با رواج کارت های الکترونیکی این معضل به حد قابل توجه ای در بین مردم کمتر شده است
آخرین اخبار