شهردار منطقه9 خبر داد:

اجرای طرح خط سفید در پهنه جنوبی بزرگراه یادگار امام (ره)

شهردار منطقه9 تهران با اشاره به کمپین"آسمان آبی و زمین پاک" و پیگیری این طرح محدوده از اجرای طرح خط سفید در چهار فاز خبر دادو گفت: فاز اول این طرح در بخش انتهایی بزرگراه یادگار امام(ره) در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: مطالعه و اجرای طرح‌های ساماندهی شبکه معابر (شریانی درجه 2و1) جمع و پخش کنند با رویکرد ارتقای فرهنگ ترافیک و نمادسازی خط سفید در اولویت فعالیت‌های این شهرداری قرار گرفته و تمامی حوزه‌ها جهت رسیدن به اهداف کمپین آسمان آبی و زمین پاک بسیج شده‌اند.

وی درباره پروژه خط سفید و اجرای آن در سطح محدوده گفت: پروژه خط سفید در راستای سیاست‌های مدیریت ارشد شهرداری تهران مبنی بر بحث توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رفاه جامعه به منظور کاهش آلودگی هوا، کاهش آسیب‌های ناشی از فقر فرهنگی در حوزه ترافیک، بسترسازی جهت رانندگی اصولی و درست، افزایش و ارتقای فرهنگ شهروندی، ارتقای فرهنگ سلامت اجتماعی ونظم و انضباط و همچنین تمایل به قانون گرایی و گسترش فرهنگ صبر و آرامش از شهریور ماه سال جاری در دستورکار این شهرداری قرار گرفت.

حسینی با بیان اینکه خط سفید، نماد نظم و انضباط اجتماعی و احترام به مقررات است نیز تصریح کرد: تبلور این شعار در زندگی شهری در حوزه حمل ونقل و ترافیک بوده و جهت دستیابی به این مهم، ابتدا باید ساختارهای ترافیکی و اصلاح و استانداردسازی شود.

وی افزود: بر همین اساس، نصب سیستم‌های هوشمند اجرای صحیح خط کشی‌های محوری و کانال عابرین پیاده، پاکسازی خط کشی‌های اشتباه، همسطح سازی محل‌های عبور عابرین پیاده بویژه معلولین، اصلاحات هندسیف نرده گذاری حریم تقاطع‌ها و میادین برای هدایت عابرین پیاده، نصب تابلوها و پل روی انهار از مواردی است که در قالب این پروژه اجرایی شده است.

شهردار منطقه9 ادامه داد: خط سفید زبان قانون گرایی و هدایت است با نظم بخشی ترافیک با حرکت بین خطوط و جلوگیری از انحراف وسایل نقلیه، افزایش ایمنی با توقف وسایل نقلیه پشت خط ایست و هدایت عابرین پیاده به سمت گذرگاه‌ها برای عبور از عرض معابر و کنترل مکانیزه تقاطع‌ها سبب ارتقای سلامت، امنیت و رفاه حال شهروندان و کاهش سوانح رانندگی خواهد شد.
وی با اشاره اجرای پروژه خط سفید در معابر سطح محدوده گفت: این پروژه در تقاطع‌های استاد معین، طوس، دامپزشکی، هاشمی، بلوار زرند باواشکانی فراهانی و در تقاطع‌های بزرگراه یادگار امام(ره)، بلوار 45متری زرند با دانشگاه هوایی و کلیه تقاطع های خیابان تفرش در حال اجراست و تا پایان سال جاری در سطح منطقه اجرا می‌شود.

شهردار منطقه9 اضافه کرد: در محور بزرگراه یادگار امام(ره) در تقاطع‌های طوس و دامپزشکی حدود 260 متر خط کشی، 60متر رنگ مسی و 18 مورد نوشتار ایست صورت گرفت و حدود 333 تن آسفالت و 2هزار و471 متر مربع تراش در سطح محدوده انجام شده است.

حسینی تصریح کرد: در این پروژه پس از آماده سازی زیرساخت‌ها اعمال قانون از طریق تجهیزات الکترونیک نصب شده با همکاری پلیس راهور انجام می شود تا ضوابط قانونی بطور کامل اجرا شود.

شهردار منطقه9 خاطرنشان کرد: اجرای طرح خط سفید در جهت نظم دادن به رفتارهای ترافیکی است که زندگی را برای شهروندان در این سطح بزرگ، سهل تر و ایمن تر می‌کند لذا مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای موفق این طرح بسیار تاثیرگذار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با فراهم کردن زیرساختارهای لازم آماده سازی تقاطع‌ها، آموزش و فرهنگ سازی از طریق تعامل با مدارس، مساجد، ائمه جماعات، شورایاران و... گامی مهم در اجرای کمپین"آسمان آبی زمین پاک" برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار