در نشست نمایشگاه هنرمند آلمانی مطرح شد؛

نمایش اثری از هنرمند آلمانی با محوریت مسجد امام اصفهان

اتو پینه تحت تأثیر مسجد امام اصفهان اثری را با محوریت رنگها خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست نمایشگاه هنرمند آلمانی ظهر امروز با حضور مجید ملا نوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، میشائیل بارون فون اونگرن – اشترنبرگ سفیر آلمان، تین برکنر، مدیر گالری برکنر در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این نشست مجید ملا نوروزی گفت: موزه هنرهای معاصر تهران در راستای اهداف خود که سعی در معرفی هنرمندان بزرگ جهان دارد این بار میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمند برجسته آلمانی اتو پینه است.
 
وی اظهار داشت: این هنرمند از تأثیر گذارترین هنرمندان دهه 20تا 30 است.
 
ملا نوروزی افزود: پینه گروه صفر را راه‌اندازی کرده که بیان کننده آثار است.
 
مدیرمرکز هنرهای تجسمی عنوان کرد: اتوپینه از برجسته‌ترین هنرمندان آلمان است که آثارش پنجم اسفند در حوزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شود.
 
وی بیان کرد: هنرمندان آلمان در آثار خود از المان‌هایی چون نهال استفاده کرده‌اند و این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای منتقدین آثار هنری باشد که به بررسی این نمایشگاه بپردازند.
 
توجه به المان‌های ایرانی در آثار پینه   
 
وی تصریح کرد: در بین آثار پینه اثری با محوریت رنگ‌های مسجد امام اصفهان وجود دارد که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
در ادامه این نشست سفیر آلمان نیز در خصوص برقراری ارتباط بین ایران و آلمان گفت:‌با موزه هنرهای معاصر تهران از چند سال قبل همکاریهای فراوانی را داشته‌ایم که از جمله آن نمایشگاه گونتر‌اوکر بود که در این موزه برگزار شد.
 
میشائیل بارون فون اونگرن – اشترنبرگ   
 
وی اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر تهران موقعیت ویژه‌ای در خاورمیانه دارد بنابراین تلاش می‌کنیم که ارتباط فرهنگی هنری بین آلمان و ایران گسترش پیدا کند.
 
تحریم‌ها مانع قطع ارتباطات هنری نشد
 
وی در ادامه اظهار داشت: علیرغم تحریم‌هایی که برای ایران وجود دارد اما خوشبختانه ارتباطات فرهنگی هنری با  ایران به خوبی صورت می‌گیرد.
 
وی در خصوص در گذشت  اتو پینه عنوان کرد: پس از آنکه  دعوتنامه برگزاری نمایشگاه به دست پینه رسید از اینکه به ایران بیاید خیلی خوشحال بود و تدارکات برگزاری نمایشگاه و انتخاب آثار را به کمک گونترتورن انجام داد اما متأسفانه در سال 2014 در گذشت. تین برکنر مدیر گالری برکنر در این نشست گفت: اتو پینه با هنر خود در ایران می‌توان سفیری برای ارتباطات هنری باشد.
 
وی افزود: پینه در هنر بسیار خوش شانس بود در حقیقت  در ارتباط با اتفاقات ناگوار ناامید نمی‌شد.
 
وی اظهار داشت: پینه در دوره جنگ‌ جهانی دوم تنها 14 سال داشت و آسیبهای زیادی را از این جنگ متحمل شد بنابراین پس از جنگ جهانی دوم علیرغم آنکه همه  از ادامه هنر ناامید بودند، وی امیدوارانه به هنر پرداخت و گروه صفر را تشکیل داد.
 
رنگین کمان هنر در موزه هنرهای معاصر تهران  

گونترتورن مدیر هنری اتو پینه نیز گفت: این مهمترین نمایشگاهی است که از اتو پینه در ایران برگزار می‌شود و در حقیقت می‌تواند در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: پینه در آثارش از آلمانهای فراوانی از جمله نور و رنگ استفاده کرده است.
 
وی تصریح کرد: این هنرمند رنگین‌کمان را به عنوان موضوع اصلی نمایشگاهش انتخاب کرده است.
 
گفتنی است، نمایشگاه اتو پینه با نمایش 100 اثر متفاوت از این هنرمند 5 اسفند در موزه معاصر تهران برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.