سپ بلاتر: یکی از مهمترین اهداف فیفا دسترسی فوتبال برای مردم در تمام جنبه های زندگی آنهاست

روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گزارشی آخرین ماهنامه منتشر شده توسط فدراسیون جهانی فوتبال را معرفی کرد.



به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نشریه منتشر شده ماه فوریه 2015 فدراسیون جهانی فوتبال با صحبت بلاتر و هدف فیفا در راستای در دسترس قراردادن فوتبال در تمام جنبه های زندگی مردم سراسر کشورها آغاز شده است.

* برجسته ترین عنوانی که دومین ماهنامه فیفا در سال 2015 به آن پرداخته است، مصاحبه با آریگو ساچی- سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان است. در مقدمه این مصاحبه آمده است که وی در دوران فوتبالیش بعنوان یک فوتبالیست، سابقه درخشانی نداشت و در تیم های کوچکی بازی می کرد. اما دوران مربیگری اش به عنوان یک فرد خلاق بسیار درخشان و موفقیت آمیز بود.
در ادامه آریگو مواردی مهم در دنیای فوتبال را مورد ارزیابی قرار داده است: تفکر و سبک فوتبال عصر حاضر، مربیگری و نوابغ فوتبال.



فیفا با ایجاد خلاقیت در تصویر فوق طی این مصاحبه، عقیده آریگو را در مورد سیستم 2-4-4 بیان کرده و گفته است که این سیستم را به شدت قوی و مؤثر تلقی می کند. 
آریگو در مصاحبه اش درباره تفکر فوتبالی به سبک های قدیمی گفته است: یکی از مواردی که من شخصاً از آن بیزارم، فوتبال عقب مانده ایتالیا است و این مسئله به عدم نوآوری و محافظه کاری های آنان باز می گردد. 
وی در ادامه گفتگویش ژوزه مورینیو- سرمربی پرتغالی تیم چلسی را الگوی خوبی دانسته و معتقد است که او یکی از نوابغ فوتبال است. 



آریگو در جایی دیگر می گوید: در مربی گری افکار بداهه می تواند به خوبی نتیجه دهد، اما برنامه ریزی دقیق تنها راه موفقیت است.
آریگو 68 ساله معتقد است که تاکتیک تنها نقطه قوت وی در دوران مربی گری اش بوده است.

از مهمترین سوابق مربی گری وی در سطح بین المللی که در این مصاحبه به آن پرداخته شده است می توان به قهرمانی سری آ (سال 88-1987)، لیگ قهرمانان اروپا (90-1989، 89-1988) و نایب قهرمانی جام جهانی 1994، اشاره کرد.





* "فرانسه، جایی که باشگاه المپیک مارسی همان عشق است" عنوانی است که فیفا در ماهنامه اخیر خود برای معرفی باشگاه فوتبالی حرفه ای که در شهر مارسی فرانسه قرار دارد، استفاده کرده است. المپیک مارسی در سال 1899 تأسیس شده و در طول تاریخ خود همواره جزء تیم های رده بالای فوتبال فرانسه مطرح بوده است. مارسی 8 بار موفق به قهرمانی در لیگ فوتبال فرانسه شده است. علاوه بر این با کسب 10 قهرمانی در جام حذفی فرانسه، رکورددار بیشترین قهرمانی در این رقابت ها است. همچنین آنها با قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 1933 تبدیل به اولین و تنها قهرمان فرانسوی این مسابقات شدند. وجود این سوابق تاریخی است که حامیان این باشگاه را روز به روز بیشتر می کند.



* امروز شاهد این هستیم که فیفا با شعار "توسعه فوتبال، لمس جهان و ایجاد آینده ای بهتر"، فوتبال را فراتر از یک بازی می بیند و مأموریت خود را با این شعار در این شماره چنین وصف می کند: 1- کلیدی ترین هدف فیفا توسعه بازی فوتبال در میان همه 209 فدراسیون عضو و در حقیقت "همه جا، برای همه" است. 2- ایجاد اتحاد و یک رنگی میان مردم در همه جای جهان یکی دیگر از اهداف فیفاست که با برگزاری رقابتهایی در سطح بین المللی هر روز بیشتر و بیشتر می شود. 3- فیفا فوتبال را فراتر از یک بازی می بیند و معتقد است که وظیفه ای فراتر از سازماندهی این بازی در سطح جوامع را بر عهده دارد.



* در جایی دیگر از این ماهنامه فیفا دو نسل از فوتبال را به شکل شگفت انگیزی به تصویر کشیده است.
  

در سمت چپ تصویر فرانس بِکِن‌باوِر فوتبالیست، مربی و یکی از بزرگان فوتبال آلمان و جهان دیده می شود. وی از موفقترین و معروفترین مربیان و مدیران فوتبالی جهان به شمار می آید. در سمت راست نیز تصویر کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی که در پست مهاجم برای باشگاه رئال مادرید بازی می کند، دیده می شود. وی آمیزه ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت های پرقدرت و تکنیک است. همچنین رونالدو سریعترین بازیکن جهان و رکورد دار بلندترین پرش در بین فوتبالیست های جهان است.






* در راستای برگزاری جام جهانی 2015 فوتبال زنان، فیفا پوستر این مسابقات را که به میزبانی کانادا از 16 خرداد لغایت 14 تیر 1394 برگزار میشود، منتشر کرده است. این پوستر با خلاقیت ویژه ای طراحی شده که در آن نمادهای کشور میزبان این دوره از رقابتها با نگرش رو به جلو وصف شده است. لازم به ذکر است که جام جهانی فوتبال بانوان از سال 1991 تاکنون 6 بار برگزار شده و در حال حاضر پربیننده ترین رویداد ورزشی زنان جهان است. همچنین ژاپن به عنوان قهرمان دوره قبل جام جهانی به عنوان نماینده آسیا در این دوره از رقابتها نیز حضور دارد. 



* در پایان نیز آخرین به روز رسانی رنکینگ فیفا (12 فوریه 2015) منتشر شده که شرح آن در چند جمله شامل: آلمان همچنان صدرنشین است، جمعاً 76 بازی در طول یک ماه اخیر برگزار شده که تیم ساحل عاج با 7 بازی بیشترین سهم حضورش را در میان سایرین داشته است، گینه توانسته با کسب 630 امتیاز و قرارگیری در جایگاه 49 سهم بیشترین تیم صعودکننده (69 پله صعود) را از آن خود کند، لیبی با کسر 156 امتیاز 35 پله سقوط کرده و به عنوان بیشترین سقوط کننده مطرح است.
لازم به ذکر است، در این رنکینگ ایران با کسب 701 امتیاز و 10 پله صعود در جایگاه 41 جهان و نخست آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار