نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015

امسال هشت فیلم برای دریافت اسکار 2015 نامزد شده‌اند.


پسربچگی
یک درام اجتماعی که روایت ۱۲ سال از زندگی پسری اهل تگزاس به نام میسون (با بازی اِلار کولترین) است و سرگذشت او را از ۶ سالگی تا دوران بلوغ تصویر می‌کند. فیلم مورد ستایش بسیاری از منتقدان قرار گرفته و نقدهای مثبت زیادی بر آن نوشته شده است.

نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


بردمن
این فیلم سرگذشت بازیگری به نام ریگان تامسون (با بازی مایکل کیتون) را روایت می‌کند که در نقش قهرمانی به نام "بردمن" به شهرت رسیده و اکنون در نیویورک با چهره واقعی زندگی روبرو می‌شود. "مایکل کیتون" برای بازی درخشانش در این فیلم جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


هتل بزرگ بوداپست
فیلمی تخیلی با فضاهایی عجیب که با الهام از داستان‌های اشتفان تسوایگ، نویسندۀ نامدار اتریشی، ساخته شده است. "هتل بزرگ بوداپست" که در آلمان فیلمبرداری شده، ماجراهایی سورئالیستی را میان دو جنگ جهانی قرن بیستم روایت می‌کند. این فیلم پیش از این در جشنواره برلیناله در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و موفق شد تا جایزه بزرگ هیئت داوران را کسب کند.

نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015



بازی تقلید
این فیلم در ۸ شاخه از جمله بهترین فیلم سال نامزد دریافت اسکار شده است. "بازی تقلید" سرگذشت آلن تورینگ، ریاضی‌دان بریتانیایی را روایت می‌کند که در جنگ جهانی دوم با طراحی دستگاهی که تبار کامپیوترهای امروزی دانسته می‌شود، موفق شد از سیستم اطلاعاتی آلمان نازی رمزگشایی کند.
نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


تک تیرانداز آمریکایی
فیلمی به کارگردانی کلینت‌ایستوود، هنرپیشه و کارگردان هالیوود است. این فیلم از روی شخصیت کریس کایل، کماندوی سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، ساخته شده که در چهار دوره حضورش در عراق بیش از ۱۶۰ تن را کشت. این فیلم با انتقادات گسترده ای روبرو شده است.
نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


سلما
سلما به کارگردانی آوا دو ورنی، کارگردان زن سیاه‌پوست آمریکایی، به عنوان بهترین فیلم سال نامزد شده، اما اعضای آکادمی خود این کارگردان را شایسته دریافت اسکار ندانسته‌اند. "سلما" داستان مبارزه سیاه‌پوستان در آمریکا به رهبری مارتین لوترکینگ برای کسب حقوق شهروندی از جمله حق رأی را روایت می‌کند. 
نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015



تئوری همه‌ چیز
این فیلم با اقتباس از خاطرات همسر سابق استیون هاوکینگ، فیزیکدان و اخترشناس مشهور بریتانیایی ساخته شده است. "تئوری همه‌ چیز" با نقدهای مثبت منتقدان و استقبال تماشاگران مواجه شد و مجموعا در ۵ شاخه نامزد دریافت اسکار سال ۲۰۱۵ شده است. ادی ردمین و فلیسیتی جونز، هنرپیشگان نقش اصلی این فیلم، هر دو در شاخه بهترین هنرپیشه مرد و زن نامزد دریافت اسکار شده‌اند.
نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


ویپلش
این فیلم که با بودجه‌ای سه میلیون دلاری ساخته شده، برای نخستین بار در جشنواره فیلم "ساندنس" در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. "ویپلش" در پنج شاخه برای دریافت اسکار خیز برداشته است. جی کی سیمونز‌، هنرپیشه آمریکایی، تا کنون به خاطر بازی درخشانش در نقش یک معلم موسیقی در این فیلم جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کرده است.

نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2015


انتهای پیام./.
برچسب ها: اسکار ، نامزد ، 2015 ، امسال ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار