نمايندگان عراقی از کمک ايران به ارتش قدردانی کردند

نمایندگان و فرماندهان نیروهای مردمی عراق با تمجید از کمک ایران به ارتش عراق، آمریکا را به کمک به اعضای داعش متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، نمایندگان عراقی از موضع غرب به ویژه آمریکا در قبال جنگ با داعش انتقاد کردند. آنان در همین حال از کمک ایران به نیروهای عراقی در جنگ برضد تروریسم تمجید کردند. 

"علی حمزه" گزارشگر المنار گفت داعش بخشهای زیادی از خاک عراق را به تصرف خود درآورده است، اقدامی که با توافق امنیتی بین بغداد و واشنگتن مبنی بر حمایت از عراق در برابر هرگونه حمله خارجی منافات دارد. آمریکا در چنین اوضاعی، حکم تماشاچی را دارد و در حالی که داعش برخی از استانهای شمالی عراق را به اشغال خود درآورده است، اقدامی انجام نمی دهد. 

"معین الکاظمی" نماینده سازمان بدر در پارلمان عراق گفت آمریکا و ائتلاف بین المللی اقدامات داعش را تماشا می کنند و کاری در برابر آن انجام نمی دهند، این در حالی است که بین عراق و آمریکا توافقنامه استراتژیک وجود دارد اما ایران، جهان و ائتلاف بین المللی را شگفت زده کرد و بی درنگ وارد میدان نبرد شد و در برابر تروریسم ایستاد. 

در همین حال گروههای مختلف بسیج مردمی عراق که نقش اساسی در آزاد کردن هشتاد درصد از مناطق بازپس گرفته شده از دست داعش برعهده داشته اند از نقش موثر ایران تمجید و آمریکا را به کمک به داعش متهم کردند. 

"رحمان الجزایری" از فرماندهان بسیج مردمی عراق گفت ایران به طور کامل به بخشهای مختلف نظامی در عراق کمک کرده است و برای ما مبرهن است که هواپیماهای نظامی آمریکا برای عناصر داعش مواد غذایی و سلاح فرستاده اند و ما تصاویر آن را در اختیار داریم. 
کارشناسان معتقدند بین کمک لجستیکی ایران با آنچه آمریکا در عراق انجام می دهد فرق بسیاری است.

"ماجد الشویلی" کارشناس امور بین الملل گفت خون فرماندهان نظامی ایرانی با خون مردم عراق در هم آمیخته شده است و این در حالی است که ائتلاف بین المللی برای کمک به مردم عراق شرط و شروط بسیار قرار داده است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار