وزير دفاع آمريکا وارد کابل شد

وزیر دفاع جدید آمریکا روز شنبه در اولین سفر خود برای گفتگو با مقامات افغان در خصوص آینده حضور نظامی آمریکا در افغانستان وارد کابل شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اشتون کار‌تر" وزیر دفاع جدید آمریکا روز شنبه وارد کابل پایتخت افغانستان شد. 

گفتگو با مقامات افغان در خصوص آینده حضور نظامی آمریکا در افغانستان پس از سیزده سال مناقشه این کشور محور گفتگوهای اشتون کار‌تر در این سفر گزارش شده است. 

اشتون کار‌تر پیش از سفر به افغانستان، در مصاحبه با خبرنگاران علت انتخاب اولین سفر رسمی خود را به کابل به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا، حضور ده هزار نظامی آمریکایی در افغانستان اعلام کرد. 

وی قرار است در این سفر با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و مقامات نظامی این کشور دیدار و گفتگو کند. 

به علاوه اشتون کار‌تر قرار است برای ارزیابی پیشرفت‌های صورت گرفته در افغانستان با دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در افغانستان دیدار و گفتگو کند. 

سفر وزیر دفاع جدید آمریکا به افغانستان در حالی صورت گرفته است که "باراک اوباما" قرار است در خصوص جدول خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیم گیری کند. 

قرار است تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۵ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان خارج شوند. به علاوه، بنا بر توافق‌های صورت گرفته قرار است کلیه نظامیان آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، زمان به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از افغانستان خارج شوند اما دولت آمریکا در سال جاری اجازه حضور یک هزار آمریکایی دیگر را در خاک افغانستان صادر کرد. 

مقامات افغانستان و چند نماینده آمریکا با تاکید بر اینکه خروج سریع نظامیان آمریکایی از افغانستان امنیت کشور را به خطر می‌اندازد از باراک اوباما خواستند جدول خروج نظامیان آمریکایی را از افغانستان بازنگری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار