تفاهم رسانه‌ای سازمان صدا و سیما و شبكه اطلاع‌رسانی عراق

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبكه اطلاع‌رسانی عراق، یادداشت تفاهم همكاری رسانه‌ای امضا كردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ این یادداشت تفاهم بین دكتر محمد اخگری معاون برون‌مرزی به نمایندگی از سازمان صدا و سیما و محمد عبدالجبار الشبوط، رئیس شبكه اطلاع‌رسانی عراق «العراقیه» امضا شد.

دو طرف پیش از امضای تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با یكدیگر درباره راه‌های توسعه همكاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف و لزوم مقابله با جریان‌های رسانه‌ای كه در حمایت از گروه‌های تروریستی نقش دارند، تأكید كردند.

شبوط در این دیدار با اشاره به اینكه شبكه اطلاع‌رسانی عراق متشكل از هفت شبكه تلویزیونی، سه رادیو، روزنامه الصباح در استان‌ها و یك هفته‌نامه است، ابراز امیدواری كرد كه با امضای این سند سطح همكاری‌های دو جانبه افزایش یافته و این شبكه از توانایی‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی هر چه بیش‌تر بهره‌مند شود.

در این دیدار معاون برون‌مرزی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره كرد و افزود: با توجه به مشكلات منطقه و وجود گروه‌های تروریستی و تكفیری نقش رسانه‌های منطقه‌ای و همكاری آن‌ها برای آگاهی بخشیدن به مردم بسیار حائز اهمیت است و اطلاع‌رسانی درست موجب بالا رفتن آگاهی می‌شود و می‌تواند در مقابله با موج تفكرات تكفیری موثر باشد.

اخگری ابراز امیدواری كرد كه امضای این سند بتواند بر تقویت همكاری‌های دوجانبه به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان در مبارزه با جریان‌های تروریستی تكفیری موثر باشد.

شبوط در این دیدار با اشاره به توانمندی رسانه‌ای صدا و سیما افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه‌ای بسیار پیشرفت داشته و به لحاظ جغرافیایی نزدیك‌ترین كشور به عراق است. وی ابراز امیدواری كرد كه از تجربه‌های برادران ایرانی در بخش‌های مختلف تولیدی و فنی در شبكه العراقیه استفاده شود.

بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، دو طرف در محورهای تبادل برنامه‌ها، آموزش رسانه‌ای و ارائه خدمات فنی همكاری خواهند كرد. در پایان دیدار دكتر اخگری از استودیوهای شبكه العراقیه دیدن كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.