در دیدار وزیر نیروی کشورمان و وزیر محیط زیست لینان مطرح شد:

تجربیات ایران در زمینه سد سازی به کمک لبنان می‌آید / حل مشکل سد بلعا

عصر امروز وزیر نیروی کشورمان با وزیر محیط زیست لبنان دیدار کرد و در خصوص مسائل مربوط به آب و آلودگی آن به مذاکره نشستند.

تجربیات ایران در زمینه سد سازی به کمک لبنان می‌آید / حل مشکل سد بلعابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عصر امروز وزیر نیرو کشورمان با وزیر محیط زیست لبنان دیدار کرد.

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو پس از مذاکره با وزیر محیط زیست لبنان در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست گفت: در خصوص منابع آب خشکسالی‌ها و مسائل راهبردی در ارتباط با آب موضوعاتی با وزیر محیط زیست لبنان مطرح شد.

وی ادامه داد: احداث سد و آلودگی منابع آب در این  نشست مورد بررسی قرار گرفت.

چیت‌چیان تصریح کرد: بر اساس صحبتهای صورت گرفته قرار است ایران تجربیاتش را در اجرای پروژه‌های زیربط در اختیار لبنان قرار دهد.

** مشکلات سد بلعا در حال حل شدن است

محمد المشنوق وزیر محیط زیست لبنان در ادامه این نشست گفت: بحث آلودگی از جمله موضوعاتی بوده که به آن پرداخته شد و در زمینه رفع مشکلات و تبادل تجربیات نیز با یکدیگر به تبادل نظر پرداختیم.

وزیر محیط زیست لبنان ادامه داد: حجم مشکلات نیاز به راه کار اصولی دارد و با استراتژی وزارت نیروی ایران در برخورد با مشکلات اطلاع پیدا کردیم.

وی در خصوص سد بلعا گفت: در خصوص این سد مشکلات زیادی داشتیم و روشهای جدیدی برای این مشکل آماده کردیم و از نظر محیط زیست تمام جوانب آن را سنجیدیدم .

حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سوال آیا هزینه‌های این سد از سوی ایران تامین می‌شود گفت: ایران منابع مالی این سد را تامین نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشورمان ، لبنان ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار