برای رفع نیازهای "زنان"، فاصله اعتقاد تا عمل بسیار است ‌

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه در حوزه رفع نیازهای زنان، فاصله اعتقاد تا عمل بسیار است، بر لزوم تدوین و اجرای طرح‌های خانواده‌محور در حوزه زنان تأکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،با تأکید بر اینکه تدوین هر برنامه‌ای برای بانوان دو الزام دارد، اظهار کرد: هر طرحی که در حوزه بانوان در کشور و استان برنامه‌ریزی می‌شود، در درجه اول باید خانواده‌محور باشد.

وی تصریح کرد: زنان را به دلیل داشتن نقش اساسی و محوری که برعهده دارند به هیچ عنوان نمی‌توان از خانواده جدا کرد. اگر طرح‌هایی جدا از خانواده برای زنان تدوین شود قطعاً منجر به جدایی و فاصله زنان از سایر اعضای خانواده خواهد شد و چه بسا چالش‌های جدید و دیگری را در پی داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه توصیه شده است حتی در بحث توسعه ورزش بانوان ورزش‌های همگانی و خانوادگی مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه در برخی از مناطق زنان نسبت به اطلاعات عمومی و دانش تخصصی دچار فقر هستند، به آگاهی‌های مورد نیاز مجهز نیستند و توانمندسازی زنان در این حوزه باید به صورت خانوادگی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی به زنان باید در کنار مردان صورت گیرد. اگر در این راستا همسو عمل نشود فاصله اطلاعاتی و دانشی بین زن و مرد بیشتر می‌شود و قطعاً افزایش اختلافات خانوادگی را به دنبال دارد.

فرجی با تأکید بر خانواده‌محور بودن به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی تدوین برنامه در حوزه زنان عنوان کرد: تهیه بسته‌های خدمت از دیگر شاخص های اصلی تدوین طرح‌هاست. مسلماً تدوین برنامه‌های تک‌بعدی جوابگو نخواهد بود. باید طرح‌هایی چندبعدی، جامع و کامل وجود داشته باشد تا اگر در حوزه توانمندسازی زنان ورود می‌کنیم در بخش‌های مختلف شاهد توانمندی آنان باشیم.

وی اظهار کرد: این بسته‌های خدمت باید به فراخور حال مخاطبین و سطح آگاهی آنها تهیه و ارائه شود در این صورت است که می‌توان اثر بخش بودن برنامه‌ها در حوزه زنان را ارزیابی کرد که طی یک سال اخیر این دو مولفه در صدر تدوین برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در طول این مدت و با همکاری بخش دولتی و غیردولتی وضعیت مناسبی را در این حوزه شاهد بوده‌ایم، گفت: به دلیل مشکلات اساسی و چالش‌های جدی در حوزه زنان، فعالیت‌ها در استان قطعاً مکفی و رضایت‌بخش نیست و همچنان باید با توان و قدرت بسیار در این عرصه فعالیت کرد.

فرجی افزود: مدیران استانی رویکرد مناسبی نسبت به حوزه زنان دارند و معتقدند که باید در این حوزه کار شود اما به هرحال بین اعتقاد و عمل فاصله بسیار است. تلاش شد که این اعتقاد به عمل تبدیل شود، به همین دلیل جلسات متعددی با مدیران برگزار شده است و از نزدیک دغدعه حوزه زنان که مرتبط با حوزه کاری آنها بوده است، مطرح شده است که در حال پیگیری است و کارگروه هایی را نیز به صورت منظم و مستمر به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب در این حوزه دنبال می‌کنیم.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.