بشار جعفری نيات کميسيون تحقيق بين المللی را مغرضانه خواند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، روز شنبه اعلام کرد هدف از کمیسیون تحقیق به اصطلاح مستقل ، خدمت کردن به حامیان تروریسم است و این کمیسیون نیات غرض ورزانه ای دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه؛ بشار جعفری امروز به کمیسیون تحقیق بین المللی مستقل تاخت و گفت دولت سوریه درباره نیاتی که پشت تشکیل این کمیسیون وجود ملاحظاتی دارد. 
وی افزود این کمیسیون که به موجب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل تشکیل شده است اهداف سیاسی دارد. هدف نهایی این کمیسیون خدمت به تروریسم در سوریه است. 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، که این سخنان در پایان نشست غیر رسمی شورای امنیت با حضور اعضای کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه بیان می کرد
توضیح داد این کمیسیون هرگز از سوریه بازدید نکرده است و تنها به گفته ها و شواهد برخی افراد که در خارج از کشور به ویژه در ترکیه ،اردن و لبنان بسر می برند استناد کرده است.
این دیپلمات سوری که ازحقوق کشورش در سازمان ملل دفاع می کند افزود کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه در حالی این گونه درباره سوریه رای صادر می کند که تاکنون هیچ گونه استنادی به گزارش های ارائه شده از سوی دولت سوریه در خصوص جنایاتی که گروههای تروریستی با کمک حامیان مالی شان در کشور ما انجام می دهند استناد نکرده است.
این سیاستمدار سوری دراین باره تصریح کرد کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه نه راه حل ،بلکه خود جزیی از مشکل و بحران در سوریه است. وی خاطر نشان کرد اگر کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه بی طرف عمل می کردباید در مبارزه با تروریسم که مردم کشور ما را در برگرفته است کمک می کرد.
بشار جعفری در همین راستا خاطر نشان کرد کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه در راستای منافع برخی طرف های با نفوذ در شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان مل به منظور مخدوش کردن وجهه دولت سوریه عمل می کند. 
این مسئول سوری با زیر سئوال بردن اعتبار گزارش کمیسیون تحقیق بین المللی درباره موارد نقض حقوق بشر در سوریه اعلام کرد فهرست هایی که اعضای این کمیسیون ارائه کرده است فقط با هدف سیاه نمایی دولت سوریه و مخدوش کردن چهره آن است. چون تجربه نشان داده است این کمیسیون در گذشته نیز همین سیاست را در پیش گرفته بود و بر ضرر سوریه اقدام می کرد. 
بشار جعفری در بخش دیگر از سخنان خود افزود دولت سوریه سندی 500 صفحه ای حاوی نام تروریست های سعودی، قطری، اماراتی، کویتی،لیبایی ، مصری و برخی از کشورهای اروپایی ، آسیایی و آفریقایی که درماه اکتبر سال 2013 در سوریه کشته شده بودند تهیه کرده است.
وی به همین علت از برخی طرف ها که نام مخالف میانه رو و مسالمت جو را به این تروریست ها می دهند انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار