با افراد درونگرا چگونه برخورد کنیم؟

اگر د‌رونگرایی، شما را از انجام کارها منع می‌کند‌ یا د‌ر کار و زند‌گی شخصی‌تان مشکلی ایجاد‌ می‌کند‌، باید‌ تغییری د‌ر نحوه رفتارتان ایجاد‌ کنید‌.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،د‌رونگرا بود‌ن به خود‌ی خود‌ منفی نیست، اما اگر د‌رونگرایی، شما را از انجام کارها منع می‌کند‌ یا د‌ر کار و زند‌گی شخصی‌تان مشکلی ایجاد‌ می‌کند‌، باید‌ تغییری د‌ر نحوه رفتارتان ایجاد‌ کنید‌.

 

دوستی و زندگی با این آدم ها فوت و فن خودش را دارد. ما این قلق ها را با شما در میان می گذاریم.
نه خجالتی است و نه منزوی. فردی که به اندازه شما در رفتارهایش احساسات را به نمایش نمی گذارد و هیجان هایش را خرج نمی کند، در گروه درونگراها جای دارد. نه برای عوض کردنش تلاش کنید و نه او را به خاطر خنثی به نظر رسیدنش از چرخه روابط حذف کنید. برای برونگراهای پرسروصدا و اجتماعی، شکستن یخ رابطه با یک درونگرا آسان نیست. اما اگر فرد مقابل تان واقعا برای تان ارزشمند باشد، می توانید چنین زحمتی را به خود بدهید و با کمک این باید ها و نبایدها رابطه ای ایده آل و ماندگار را بسازید.

 

آداب را رعایت کنید

یک درونگرا به سختی و با صدای آهسته به شما سلام می کند اما قرار نیست شما مقابله به مثل کنید و از احوالپرسی با او پرهیز کنید. در این مورد باید با دوستان درونگرای تان هم مثل دیگران برخورد کنید و در زمان وارد شدن شان به جمع، گرم و صمیمی با آنها احوالپرسی کنید. البته در این مراوده تماس جسمی، بغل کردن و زیاد از حد خوش و بش کردن را فاکتور بگیرید.

 

با او هم حرف بزنید

درونگراها را به زور به جریان بحث وارد نکنید اما وقتی صحبت می کنید، مثل مخاطبان دیگرتان به آنها نگاه کنید و از زبان بدن کمک بگیرید تا یخ شان آب شود. آنها برای وارد شدن به بحث شما به احساس امنیت نیاز دارند و زمانی که از حرکات شما این احساس را بگیرند، مشتاقانه به بازی تان وارد می شوند. در رابطه با یک درونگرا، اصرار برای ورود به بحث سم است؛ آنها به محض اینکه توجه زیادی ببینند، دست و پای شان را گم کرده و احساس خطر می کنند.

 

فاصله را حفظ کنید

با یک درونگرا بیش از اندازه صمیمی نشوید و به زندگی خصوصی اش سرک نکشید. شاید دوست برونگرای شما به راحتی در مورد تصمیم هایش برای سفر رفتن، ازدواج کردن یا انتخاب شغل با شما حرف بزند اما اگر سؤال هایی در این موارد را از درونگراها بپرسید، احساس خطر می کنند و از شما فاصله می گیرند. اگر می بینید دوست درونگرای تان گرفته و کج خلق است، او را سؤال پیچ نکنید. کافی است بگویید «هر زمان خواستی با کسی حرف بزنی، من در کنارت هستم!»

 

در جای درست استخدام شان کنید

اگر فرزند درونگرای شما به دنبال کار می گردد، آگهی های استخدام در پست هایی مثل روابط عمومی، مسئول دفتری یا بازاریابی و … را به او معرفی نکنید. چنین افرادی بیشتر می توانند یک حسابدار خوب باشند و با کارهایی که نیاز به تمرکز دارند اما استفاده از کلمات و ارتباط گرفتن با دیگران در موردشان ضروری نیست، کنار می آیند.

 

به او فرصت دهید

اگر اوایل ازدواج تان با یک فرد درونگراست، انتظار شنیدن هر روزه دوستت دارم را از او نداشته باشید. شما باید به او برای کنار آمدن با این موقعیت و ارتباط تازه فرصت دهید. مطمئن باشید دوست تان دارد که تا اینجای راه با شما آمده اما یک درونگرا نمی تواند چنین راز مهمی را در همان ماه های اول فاش کند، یادتان نرود او به راحتی حرف دلش را به شما نمی زند.

 

خودتان به سمتش بروید

اگر میان شما و یک درونگرا کدورتی ایجاد شده، منتظر معذرت خواهی و جلو آمدن او ننشینید. باز هم لازم است قانون درونگراها که احساسات شان را آسان بروز نمی دهند را با شما در میان بگذاریم و یادآوری کنیم که دوست درونگرای شما، حتی اگر بی اندازه دلتنگ تان باشد و واقعا به خاطر این فاصله متاسف باشد، نمی تواند احساساتش را کف دستش بگیرد و آنها را با شما به اشتراک بگذارد. پس اگر خواهان ترمیم این رابطه هستید، قدم اول را بردارید و به او برای برداشتن قدم های بعدی کمک کنید.

 

زیاد حرف بزنید

به جای اینکه احساسات تان را از طریق کلمات با درونگراها در میان بگذارید، آنها را به زبان بی زبانی ترجمه کنید. یک درونگرا از لبخند سرشار از محبت شما بیشتر انرژی می گیرد تا از شنیدن پی درپی جمله دوستت دارم. آنها دوست ندارند با کلمات درگیر شوند و بهتر از هر کسی، معنای رفتار شما را بدون نیاز به شنیدن صدای تان می فهمند.

 

انتظار تغییر داشته باشید

تصور نکنید یک درونگرا با روبه رو شدن با برونگراها و قرار گرفتن در مکان های شلوغ تغییر شخصیت می دهد. به خاطر داشته باشید این یک ویژگی شخصیتی است و تا پایان عمر با او می ماند. شاید سازگاری او با شرایطی که پیش از این برایش استرس زا بوده کمی بیشتر شود اما هرگز به صرف مواجهه با موقعیت هایی که برایش هراس آور هستند، به آدم دیگری تبدیل نمی شود.

 

سرزده مهمانش شوید

درونگراها از اتفاقات غیرمنتظره خوششان نمی آید. اگر نمی خواهید فردی که این ویژگی را دارد برای همیشه دورتان خط بکشد، فاصله تان را حفظ کنید و قبل از رفتن به خانه اش از اینکه کاری ندارد و دوست دارد شما را ببیند مطمئن شوید. برای یک درونگرا اینکه حتی با کیکی که شمع ها رویش را پوشانده اند سرزده وارد خانه شوید و تولدش را تبریک بگویید یک کابوس است.

 

به دستش خیره شوید

وقتی دوست درونگرای تان که در تعمیر لوازم خانگی ماهر است، مشغول تعمیر رادیوی شماست، کنارش ننشینید و حتی تشویقش هم نکنید. درونگراها وقتی توجه به سمت شان است و دیگران در حال مشاهده رفتارشان هستند، دست و پای شان را گم می کنند و توان انجام کار را از دست می دهند. مهم نیست چقدر در انجام آن توانا هستند، برای آنها مشاهده شدن توسط دیگران یعنی فراموش کردن همه دانسته های شان.

 

مدام درخواست تان را پیگیری کنید

اگر به یکی از همکاران درونگرای تان در یکی از شبکه های اجتماعی درخواست دوستی داده اید، او را برای قبول این درخواست در تنگنا قرار ندهید. درونگراها وقتی درخواست های دوستی متعدد را می بینند، گیج و سرشار از استرس می شوند. آنها به چند روز یا حتی چند هفته زمان برای فکر کردن به این موضوع نیاز دارند و نمی توانند به راحتی برونگراها دکمه را بزنند و دوست مجازی تازه ای را پیدا کنند. پس او را به بی تفاوتی و بی محبتی متهم نکنید و مدام نگویید چرا درخواستم را قبول نکرده ای! او برای راه دادن شما به حریم خصوصی ترش و نزدیک تر شدن به شما به زمان نیاز دارد.

 

او را مجبور به صمیمی شدن کنید

منابع انرژی درونگراها و برونگراها در روابط اجتماعی متفاوت است. درحالی که یک برونگرا به راحتی شبکه تعاملات اجتماعی اش را گسترده تر می کند، درونگرا با وسواس زیادی افرادی که قرار است به حلقه روابطش وارد شوند را انتخاب می کند.

به همین دلیل اگر با یک درونگرا ازدواج کرده اید، نباید انتظار داشته باشید به درخواست معاشرت با تک تک دوستان قدیمی تان بله بگوید. باید بپذیرید او مجبور نیست همان طور که شما با آدم ها رفتار می کنید، با آنها برخورد کند و برای انتخاب نزدیکانش حق انتخاب دارد.

 

او را تنها بگذارید

درست است که درونگراها با هر کسی و در هر زمانی کنار نمی آیند اما نمی توانید به این بهانه آنها را تنها بگذارید و از روابط اجتماعی محروم شان کنید. درونگراها منزوی نیستند. بلکه تنها به ارتباطات شان به عنوان یک دارایی ارزشمند نگاه می کنند و حاضر نیستند هر کسی را در هر زمانی شریک این دارایی کنند.

 

وسط حرفش بپرید

عادت بسیاری از ماست که هنگام وارد شدن به یک بحث هیجان انگیز کلام هم را قطع کنیم و جمله یا خاطره جالبی را بگوییم اما هنگام همکلام شدن با یک درونگرا، چنین عادتی را کنار بگذارید.

افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند، اگر کسی کلام شان را قطع کند، رشته صحبت را گم می کنند یا به خاطر شخصیت خاص شان، از ادامه آن آگاهانه صرف نظر می کنند. می دانیم مدیریت هیجان های تان برای تان دشوار است اما اگر می خواهید ارتباطی که به سختی ایجادش کرده اید به سکوت کشیده نشود چاره ای جز این ندارید.

 

خبرآنلاین
برچسب ها: افراد ، درونگرا ، برخورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۹:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
تشکر از مطالب بسیار خوب و کاربردی خانوم بنده درونگراست و عین مطالب در موردش صدق می کنه همین الان داشتم فکر می کردم باید از صبح تا شب ولش کنم به حال خودش و برم دنبال کارم مخم سوت کشیده بود ولی با خوندن این مقاله مجددا انرژی گرفتم و تصمیم به ادامه راه شیرین زندگی گرفتم?
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۹:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
تشکر از مطالب بسیار خوب و کاربردی
خانوم بنده درونگراست و عین مطالب در موردش صدق می کنه همین الان داشتم فکر می کردم باید از صبح تا ولش کنم به حال خودش و برم دنبال کارم مخم سوت کشیده بود ولی با خوندن این مقاله مجددا انرژی گرفتم و تصمیم به ادامه راه شیرین زندگی گرفتم?
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۹:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
تشکر از مطالب بسیار خوب و کاربردی خانوم بنده درونگراست و عین مطالب در موردش صدق می کنه همین الان داشتم فکر می کردم باید از صبح تا شب ولش کنم به حال خودش و برم دنبال کارم مخم سوت کشیده بود ولی با خوندن این مقاله مجددا انرژی گرفتم و تصمیم به ادامه راه شیرین زندگی گرفتم?
United States of America
یه بدبخت
۱۷:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
من از همه درون گراها حالم به هم میخوره. مثل بچه دو ساله هستن. دائما باید نازشون رو کشید. یه دوست درونگرا داشتم بعد از چند سال دوستی دیگه محل سگ هم بهش نمیذارم و خوشحالم که ازش خلاص شدم. یه استاد درونگرا داشتم هر دفعه می دیدمش از طرز رفتارش تا چند روز حالم بد بود. دیگه نرفتم پیشش و خوشحالم که هیچ وقت نمی بینمش. یه دوست دیگه دارم درونگراست ولی ول کن من نیست. منم حالم ازش به هم میخوره. دعا کنید بتونم نجات پیدا کنم. من با همه خوبم و با همه مهربونم ولی واقعا بعد از چند سال تجربه، نفهمیدم با یه درونگرا چطوری رفتار کنم که مثل آدم تعامل کنه. به نظرم درونگرایی بدترین بیماریه و اصلا قابل تحمل نیست. بیچاره اون زن و شوهرا که یکیشون درونگراست چی میکشن. حالم از همه درونگراها به هم میخوره. خدا کنه این رفیقم یا ولم کنه یا بمیره از دستش راحت بشم. دعا کنید برام ، خیلی دعا کنید برام.
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۱۴:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
با سلام من یک فرد درونگرا هستم ۱۹ سالمه و معلم زبان انگلیسی هستم
مشکل اینجاست که نمیتونم کلاس با سنین پایین و تعداد بالا رو قبول کنم و سطح پیشرفته هم کم گیر میاد حالا خواستم بدونم چطور میتونم این مشکل رو حل کنم
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۶:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
درون گرایی با عدم توانایی پیدا کردن دوست فرق داره، درون گرایی مشکلی نداره، اما نداشتن توانایی پیدا کردن دوست مشکل داره، یکی از عواملی که باعث عدم پیدا کردن دوست میشه ترس از اشتباه کردنه، ترس از اینکه حالا طرف چی در مورد من فکر میکنه، درمانش هم اینه هر چی دوست داری بگی بگو و از اشتباه کردن نترس، اشتباه نباید بکنی ولی از اشتباه کردن نترس
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۶:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
من تا 19 سالگی درون گرا بودم اما از اون موقع تا الان دارم زمین را به آسمون میچسبونم
Iran (Islamic Republic of)
Shiva
۲۰:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من ۱۷ سالمه و درونگرام....زیاد با کسی حرف نمیزنم ولی اگه کسی باهام حرف میزنه خیلی با خوشرویی جوابشو میدم
من الان ۱ ساله بخاطر شرایطم فروشنده ی یه فروشگاهم ولی هنوزم که هنوزه با بقیه ی فروشنده ها نمیتونم ارتباط برقرار کنم کلا با بقیه نمیتونم ارتباط درستی برقرار کنم چون اکثر اطرافیام برونگران....من رشته م هم حسابداریه میخواستم بدونم که رشته ی حسابداری مناسب من که درونگرام هست یا نه؟! اگه میشه جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۵۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
من بشدت درونگرام..اهیچ وقت نتونسم با کسی دوست بشم..از رو رفتار ادما ی اطرافم میفهمن که دوس دارن باهام دوست بشن منم دوس دارم باهاشون دوسن بشم اما من بلد نیسم چجوری برخورد کنم باهاشون اونا هم این رفتارمو میزارن به حساب اینکه ازشون خوشم نیومده و من همچنان تنهای تنها
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۳:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
عالی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام منم ی دوست درون گرا دارم واقعا نمیدونم چطور باهاش برخورد کنم ک حالش خوب بشه و میدونم ک بهم حس دارهو دوستم داره میشه بهتر کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارشیدا لک
۲۳:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۸
من یک دوست درون گرا دارم اون هیچوقت ب من نمیگ دوست دارم اما میدونع من عاشقشم ب امید روزی ک بم بگ
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام منم درون گرا هستم و نمیتونم برون گرا بشم و از درون صدایً مخالف دارم و همش درگیرم واسم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
kabiraaa
۲۱:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من یه دوست درون گرا دارم واقعا نمی دونم باهاش چی کار کنم کلافه ام کرده خیلی دوس اش دارم ولی مدام دعوا مون میشه .یعنی نمی دونم باهاش چه شکلی رفتار کنم آخه من برون گرام و اون درون گرا
Iran (Islamic Republic of)
ساجده
۰۱:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام...من یک درون گرا هستم و خواهر کوچکترم برون گرا و هر وقت که به مهمونی میریم همش بهم میگن تو چرا برعکس خواهرت اصلا حرف نمیزنی(آخه به شما چه).هر دفعه کلی از دستشون حرص میخورم...آخه فقط بقیه نیستن بلکه پدر مادرم هم بهم گیر میدن که چرا حرف نمیزنم و اجتماعی نیستم....امیدوارم یک روزی ما ها رو هم درک کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۷
ضمن تشکر از مطلب بسیار زیباتون ..
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۹:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۷
سلام اینکه درباره ی درونگرایی وبرونگرایی اطلاعاتی رودراختیارقرار می دین خیلی خوبه .من بعدمدتی زندگی وتجربه هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که درونگرایی وبرونگرایی دقیقا به این بستگی داره که بین درون وبرون کدوم باهات بهتر رفتارمی کنه.واینکه بیرون روباورنداشته باشی افسردگیه وچه فرقی بین بیرون ودرون هست درحالی که تفکرات ماهم می تونن توهم باشن مثل فردی که بی دلیل احساس گناه می کنه.می خوام بگم درونگرایی نتیجه ی (بیرون روباورنداشتن )نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون،ولی خیلی کمه من اطلاعات بیشتری نیاز دارم چون رفیقم باهام قطع رابطه کرده و من نمیتونم هیچکاری کنم اون درونگراس
Cyprus
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی از این اطلاعات جامع وکامل واقعیت من با شخص درون گرا وارد رابطه شدم که حقیقت اون منو انتخاب کرده البته منم خواستم وگفته بود که من درونگرا هستم ولی تا به این لحضه هیچ شناختی از این افراد نداشتم وهمش با خودم در مورد رفتارش درگیر بودم ولی یه حسی بهم میگفت قلبا دوستم داره ولی باورش برام سخت بود تا اینکه این اطلاعات رو گرفتم و نظرم کلا در موردش تغیر کرد وخوشحالم که فهمیدم چطور باهاش رفتار کنم..وتازه فهمیدم که چقدر منو دوست داره ولی به سختی بیان میکنه..باور کنید فکر میکردم بی احساسه..ولی حالا فعمیدم که از من همه جوره قویتره وخوشحالم ...و بینهایت از شما سپاسگذارم...بینهایت
Iran (Islamic Republic of)
no any way
۲۲:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
ب نظرم درونگرا بودن یک انسان از دوران بچگیش کلا زندگی یعنی دوران زیر 10 سال تکمیل میشه اگر مشکلات روحی و خیلی مشکلات ب فرد بشه باعث درونگرا بودن میشه من 8 ساله توی هیچ مراسمی عروسی حتی ختم مادربزرگم نرفتم . و . از ادما ب شخصه خوشم نمیاد همیشه خومو تنهاییم کامپیوترم بهترین رفیقمه از امشب سعی میکنم انرزی هایی منفی رو کنار بزارم. واقعا برام سواله بعضی از اشناها دوستان فقط مینالن من چمه اونو ندارم یکسره زار میزنن . خب ب من چه ؟ انرزی منفی رو باید دور انداخت . جالب اینه فقط 10 شب ب بعد مرم بازار ی دوری مبزنم برمیگردم پای کامپیوترم خیلی بهم میچسبه تنهایی سکوت .
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۲:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
از مطالب و نکات قابل توجه بسیار استفاده کردم ..اما اگر میشورد مطلبی را درباره اینکه فرد درونگرا چه حسی نسبت به خود دارد؟ واینکه درونگرایی به طور کلی خوب است یا بد به اشتراک بگذارید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ممنون خيلى خوب بود شوهرم درونگرا هست وپسرم سپاس به من كمك شد
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۰:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
خیلی ممنون از مطالب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
خیلی ممنون ازمطالبتون من همسرم درونگراس ومن برونگرا باهم تفاهم نداریم مرسی از مطالب ارزشمندتون
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۳:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر من اولین باریه که کامنت میزارم،راستش خودم موندم،من خیلی وقتا زود ارتباط برقرار میکنم ولی خیلی وقتا ترجیح میدم اصلا حرفی نزنم و دیر اعتماد میکنم،تقریبا ادمیم که سرکار ترجیح میدادم که راجع به همه چی حرف نزنم و روی کارم تمرکز کنم، من الان ۲۴ سالمهه و فکر میکنم روابط اجتماعیم کمه در حالی که خیلی تلاش میکنم چون دوست دارم ادم راحتو اجتماعی باشم اما نمیدونم دقیقا چیکار کنم؟من ی مدت که کار میکردم شغلم فروشندگی بود با ۲تا همکاره حس میکنم اون باعث شد من کلا کاری که با ارباب رجوع ارتباط داره رو دوست نداشته باشم ،وقتی بچه بودم خیلی سر و زبون دار بودم مشکل اصلیم الان اینکه از بچگی نمیتونم با مادرم صحبت کنم راجع به مشکلاتم و حتی سختمه راجبه دوستام تو جمع خانواده صحبت بشه و این منو اذیت میکنه
کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زینب
۰۰:۱۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
مطالبتون پرفایده عالی تشکرمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۰۶:۱۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
Mohammed
۲۲:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام امپراطور
ممنون از مطالب زیباتون.. خیلی عالی بود... کاش این جور مطالب رو همه بخونن.
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۱۷:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من نمونه ی یک درونگرا هستم ،

من از مردم خوشم نمی یاد ، اکثراً جمعه ها رو از خونه بیرون نمی رم یا اگر هوس کنم ، خودم رو به یه رستوران دعوت می کنم و تنهایی غذا می خورم ، خیلی بهم می چسبه ، توی اینستاگرام هیچ کسی رو فالو نمی کنم ، چون اعتقادی به این دوستی ها ندارم ، دوست هام رو فقط برای یک سال نگه میدارم و بعد از یک سال دیگه باهاشون تماس نمی گیرم ، چون دیگه نیازی بهشون ندارم ،
.....
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۶:۳۷ ۰۷ دی ۱۳۹۷
سلام آقا روزبه
متأسفانه از واژه های درونگرایی و برونگرایی داره اشتباه برداشت میشه!
دلیلی وجود نداره کسی که خودخواه هست را درونگرا بدونیم.یا اینکه یک فرد خجالتی را درونگرا بدونیم.فرد درونگرا کسی هست که برای شناخت خودش پیوسته به درون خودش مراجعه میکنه و برای زندگی بیرونی خودش پیرو دیدگاه دیگران نیست.مثلا به هیچ مد و رفتارهای سطحی و زودگذر جهانی هیچ علاقه ایی نداره و در خودش نیازی به جلب توجه دیگران به وسیله ظاهرش نمیبینه.دچار هیجانهای عمومی نمیشه و سعی نمیکنه با گفتار بیهوده مجلس گرم کن باشه.انسان درونگرا برای بهتر اندیشیدن به گوشه نشینی روی میاره و نیازی نداره از خودش فرار کنه و بخواد که خودش را در جمع و با دیگران بودن گم کنه.انسان درونگرا به فکر استخراج گوهر درون خودشه و با این شیوه میتونه اول به خودشناسی و سپس به خداشناسی برسه و حتی از فکر متنفر شدن از دیگران هم پرهیز میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۳:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
منم عین توام...واقعا خیلی حال میده تنهایی کارایی که دوست داری انجام بدی...از خدامه بندازنم تو یه جزیره که هیچ ادمی نباشه توش...دوستای منم با اینکه خیلی خوبن ولی منم بعد یه مدت ارتباطمو باهاشون قطع میکنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
ممنونم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Sanaz
۰۷:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
خیلی خوب بود من ک نهایت استفاده رو بردم.... ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۹:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
متشکرم.عاااااااااااااااالیییییییییی بود.کاش همه از این مطالب کاربردی اشتراک میذاشتن نه مطالب بدون کاربرد
Germany
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
عالی بود,دستتون درد نکنه!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
منم درونگرا هستم.
حقیقتش اینه که مردم اکثرا در حال غیبت تهمت یا شوخی هستن.شوخی که باعث گناه می شه.
به ندرت دیدم افراد برون گرا باشن وگناه نکنند.
دلیل اصلی من از درون گرا بودن مصونیت از خطا واشتباه هستش.
United States of America
سمنی
۱۷:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
به علی
چقدر شما چرت و پرت میگی. باشه شما فکر کن برونگراها اهل گناهند درونگراها معصوم هستن.
درونگرایی یه بیماریه و باید درمان بشه. برای بیماریت توجیه و دروغ سر هم نکن. برو درمانش کن که مطمئنم اطرافیانت رو بدبخت کردی.