کفاش در نشست خبری مطرح کرد؛

ایجاد 180 سالن سینمایی در سال 94/ راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی در سال آینده

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اموزشی و پرورش گفت: تصمیم داریم 180 سالن سینمایی در شهر تهران در سال آینده ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز صبح (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هشتم اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته‌ی تربیت اسلامی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در راهیان نور خانواده‌ها بیشتر در ایام تعطیلات و عید نوروز اعزام می‌شوند، کاروان راهیان نور دانش آموزی در ایام عید وجود ندارد و بعد از تعطیلات نوروزی، اعزام کاروان‌ها از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از حمل و نقل اعزام کاروان‌ها بر عهده‌ وزارت آموزش و پرورش و 50 درصد باقی مانده بر عهده‌ی بسیج است، افزود: اعزام کاروان راهیان نور از مدرسه تا مکان به عهده‌ی آموزش و پرورش و از زمان ورود به اردوگاه بر عهده‌ی بسیج است.


کفاش با اشاره به لزوم مشارکت خانواده در اعزام کاروان راهیان نور گفت: به منظور اعزام کاروان راهیان نور تاکنون 5میلیارد تومان آموزش و پرورش و 5میلیارد تومان خانواده‌ها و یک میلیارد تومان سازمان‌ها ونهادها و در مجموع 11میلیارد تومان برای اعزام کاروان راهیان نور کمک شده است.


معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌ها از دانش آموزان به صورت داوطلبانه است و هیچ دانش آموزی به خاطر کمک نکردن از اعزام راهیان نور منع نمی‌شود.


کفاش در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در سال 93 تصریح کرد: به منظور توسعه و افزایش کتابخانه در مدارس تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت توسعه کتابخانه‌ها در روستاها و مدارس مرزی انجام شد که به همین منظور 5میلیارد تومان به توسعه کتابخانه‌های مدارس عشایری اختصاص داده شد.


وی با اشاره به ایجاد سالن سینمایی در شهر تهران اظهار کرد: به منظور استفاده دانش آموزان از مطالب آموزشی مناسب تفاهم نامه‌ای با معاونت سینمایی امضا شد تا 180 سالن سینمایی در شهر تهران ایجاد شود و دانش آموزان بتوانند از فیلم‌های سینمایی که مورد تایید است در سال 94 استفاده کنند.


کفاش در خصوص کنگره ملی بزرگداشت شهدای امور تربیتی، تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های ما ایجاد نخستین کنگره شهدای امور تربیتی است که با توجه به وجود 5هزار فرهنگی شهید کشور، ‌400نفر مربی تربیتی بودند که پنجشنبه 7 اسفند ماه در برج میلاد از خانواده 400مربی تربیتی تجلیل می‌شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پرسش مهر، گفت: پرسش مهر به منظور یک فرهنگ و جدا کردن معضلات اجتماعی مطرح می‌شود و این پرسش مهر، حرکتی است که هر سال شروع شده تا رفته رفته در خانواده‌ها شکل بگیرد و به عنوان یک فرهنگ در کشور پیاده سازی شود.


کفاش در خصوص اعلام نتایج ارزیابی تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس، افزود: مقرر شده بود اسفند ماه سال جاری نتیجه بررسی تعطیلی پنجشنبه‌ها اعلام شود اما پژوهشگاه تعلیم و تربیت اعلام کرده است که تا آخر اسفند ماه نتایج پژوهشی اعلام می‌شود و نیمه دوم فروردین نتایج ارزیابی تعطیلی پنجشنبه‌ها اعلام خواهد شد.


کفاش در ادامه در خصوص راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد عنوان کرد: به منظور جذب دانش آموزان به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شبکه اجتماعی شاد که قرار بود فاز اول آن در دهه فجر افتتاح شود به منظور فرصت بیشتر فاز مطالعاتی آن امیدواریم در سال 94 راه اندازی شود و بخش اعظمی از دانش آموزان جذب این شبکه‌های اجتماعی شوند. 


وی در پایان گفت: سال 94 برای بودجه کشور سال سختی است و امیدواریم با کمک آموزش و پرورش و بودجه‌ای که در اختیار آنها است کارهای بزرگی انجام شود.


انتهای پیام/


برچسب ها: آموزش ، پرورش ، سالن ، سینمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار