کریستین ساینس مانیتور گزارش داد

فروشگاه‌های بزرگ آمریکا، هدف بعدی حملات تروریستی

تهدیدات جدید درباره حمله به فروشگاه های بزرگ در آمریکا، مقامات امنیتی این کشور را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، با توجه به بی سابقه نبودن حمله تروریستی به مراکز خرید و تفریحی، این نگرانیها افزایش یافته است .

"جی جانسون" وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت وی مطمئن است مراکز بزرگ خرید پس از تهدیدهای جدید به حمله از جانب گروه های تندروی وابسته به الشباب و القاعده در سومالی، اقدامات و تدابیر امنیتی خود را افزایش خواهند داد.

وی همچنین در گفتگوی اخیر خود با شبکه های خبری  گفت: هر زمان که یک گروه تروریستی اعلام می کند قصد حمله به یک مکان خاص را دارد، ما این پیام را جدی می گیریم.

روز شنبه گروه الشباب تصویر ویدئویی آنلاینی منتشر و در آن ادعا کرد به مراکز خرید غربی ها از جمله مال آو امریکا در ایالت مینه سوتا و وست ادمونتون مال در خیابان آلبرتا و آکسفورد در لندن، حمله خواهد کرد.

در این تصاویر ویدئویی یک مرد با لهجه انگلیسی و در حالی که تمام چهره اش را پوشانده بود، از تمام حامیان گروه الشباب خواست تا به مراکز خرید غربی ها که آمریکایی ها و یهودیان صاحبان آنها هستند، حمله کنند. سابقه چنین حملاتی وجود دارد. در سال 2013 تروریست ها به وست گیت مال در شهر نایروبی کنیا حمله کردند و بیش از شصت نفر را کشتند. گروه الشباب همچنین مسئولیت حملات اخیر را به هتل موگادیشو که به کشته شدن بیش از بیست و پنج نفر منجر شد را برعهده گرفته است.

به گفته دادستان ها، از سال 2007 تا کنون بسیاری از سومالیایی های مقیم آمریکایی   برای پیوستن به گروه های تروریستی از جمله الشباب و دولت اسلامی از امریکا خارج شده اند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای ردیابی افراد مظنون به عضویت در گروه های تروریستی نوشت، پس از انتشار خبرها درباره تهدید به حمله تروریستی در فروشگاه های بزرگ، این فروشگاه ها بلافاصله اقدامات لازم را برای آرام کردن و کاهش ترس مردم درباره هرگونه حمله تروریستی آغاز کرده اند. با این حال جانسون اعلام کرد همه کسانی که برای خرید به این فروشگاه ها مراجعه می کنند باید مراقب باشند. 





انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار