موزه ملی هوا و فضای امریكا ٢٥ امین سالگرد «هابل» را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبر نگاران به نقل از آرت دیلی؛ موزه هوا و فضای آمریكا تصمیم دارد بهار آینده با برگزاری مراسمی شامل سخنرانی، برنامه های آموزشی و فعالیت های خانوادگی تولد ٢٥ سالگی این تلسكوپ فضایی را جشن بگیرد.

«هابل» ٢٥ ساله شد + تصاویر
تلسكوپ فضایی "هابل" بزرگ‌ترین تلسكوپ نجومی دنیاست كه تا كنون به فضا فرستاده شده است. این تلسكوپ از سال ١٩٩٠ در فضا قرار دارد و به صورت دوره ای توسط فضانوردان شاتل مورد تعمیر و رسیدگی قرار می‌گیرد.  

«هابل» ٢٥ ساله شد + تصاویر

"هابل" تا به امروز موجب پیشرفت های مهمی از قبیل كشف پدیده غیر قابل توصیف انرژی تیره شده و نیز شواهدی از سیاه چال های فضایی و تصاویری از آخرین مراحل حیات ستارگان را فراهم كرده است. 

«هابل» ٢٥ ساله شد + تصاویر

برنامه های آتی موزه هوا و فضا در سال جاری، همگی مضمونی از هابل خواهید داشت و سخنرانان در خصوص دانش جدید و اكتشافات صورت گرفته توسط این تلسكوپ صحبت خواهند كرد.


«هابل» ٢٥ ساله شد + تصاویر
بازدیدكنندگان از این موزه قادر خواهند بود در جلساتی كه توسط فضانوردان شاغل در هابل برگزار میشود شركت كرده و راجع به پیشرفت های علم ستاره شناسی اطلاعات كسب نمایند. موزه هوا و فضا برای تمام گروه های سنی فعالیت های آموزشی مخصوصی را نیز در نظر گرفته است. 

در كنار سخنرانی ها و برنامه های آموزشی تدارك دیده شده نمایشگاهی از وسایل مرتبط به هابل نیز در این موزه برگزار خواهد شد . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار