تقویم تاریخ در آینه ورزش

سرمربیگری حسن حبیبی در تیم ملی در دیدار مقابل کره

امروز چهارشنبه 6 اسفند 1393 هجری شمسی برابر باغ 6 جمادی‌الاول 1436 هجری قمری و 25 فوریه 2015 میلادی است.

سرمربیگری حسن حبیبی در تیم ملی در دیدار مقابل کرهبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 69 سال پیش در چنین روزی مسابقه بوکس دسته سنگین وزن برای تعیین قهرمانی ایران بین اسکندر شورا از تهران و هاراتون از آبادان در حضور 6 هزار تماشاگر در ورزشگاه نیرو برگزار شد و در پایان هاراتون با امتیاز حریف خود را شکست داد.

61 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه که درسی و 2 مرحله برگزار شد دوچرخه سواران 4436 کیلومتر را رکاب زدند در بخش انفرادی لوئیزن از فرانسه با زمان 129 ساعت و 33دقیقه و29 ثانیه قهرمان شد و در قسمت تیمی، تیم هلند مقام نخست را کسب کرد.

50 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوچرخه سواری بین المللی یوگسلاوی با هراد از زمان فرانسه مقام اول را بدست آورد و در رده بندی تیمی، یوگسلاوی با زمانی کمتر از سالیرین در رده اول قرار گرفت.

45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های پرسپولیس، افسر و پاس در برابر حریفان خود به پیروزی رسید تیم پرسپولیس 3 بر صفر دخانیات را برد، افسر 2 بر یک آرارات را شکست داد و پاس 2 بر صفر بر آتش نشانی پیروز شد گل های تیم پرسپولیس را مهی تهران و محمود خودربین زدند، محمد رضا خدابنده و احمدرضا قلیچ خانی برای تیم افسر گلزنی کردند ملکی و نصیری هم گلزنان تیم آرارات و پاس بودند.

همچنین 45 سال پیش در چنین روزی هفتمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت های آفریقا با شرکت 21 تیم در سودان برگزار شد در دیدار پایانی این رقابت‌ها تیم ملی سودان را 1 بر صفر غنا را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید در دیدار رده بندی تیم ملی فوتبال مصر با نتیجه 3 بر یک تیم ساحل عاج را برد و مقام سوم را بدست آورد.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرمانی باشگاه های ایران تیم های پرسپولیس و عقاب در برابر هم قرار گرفتند. تیم پرسپولیس موفق شد تیم عقاب را 3 بر 2 شکست دهد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد. در این دیدار علی پروین در دقیقه 17، صفر ایران پاک در دقیقه 32 و حسین کلانی در دقیقه 38 برای پرسپولیس گلزنی کردند. افتخاری و شرفی نیز به ترتیب در دقیقه 60 و 71 بازی گل های عقاب را زدند.

42 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های استقلال و افسر در برابر هم قرار گرفتند. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 5 هزار تماشاگر برگزار شد. گل های این دیدار را حسن روشن در دقایق 49 و 82 برای استقلال زد.

35 سال پیش در چنین روزی سیزدهمین دوره بازی های المپیک زمستانی در نیویورک به پایان رسید. در این دوره از بازی ها قهرمانان 37 کشور جهان حضور داشتند. در پایان تیم شوروی با کسب 10 مدال طلا، 6 مدال نقره و 6 مدال برنز اول شد. آلمان شرقی با 9مدال طلا، 7 مدال نقره و 7 مدال برنز دوم و آمریکا با 6 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز سوم شد. در مسابقات هاکی روی یخ در این رقابت ها آمریکا در مرحله پایانی 4 بر 2 فنلاند را شکست داد و مدال طلا گرفت.

35 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های مقدماتی بازی های المپیک 1980 مسکو در مقابل تیم ملی کره شمالی به تساوی بدون گل دست یافت. این مسابقه در ورزشگاه ملی سنگاپور و در حضور 60 هزار تماشاگر برگزار شد. حسن حبیبی در این مسابقه سرمربیگری تیم ایران را برعهده داشت.

32 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرانوردی بزرگداشت دهه فجر در 2 قسمت بزرگسالان و جوانان در شهر مشهد برگزار شد. 110 دونده از 17 استان کشور در این مسابقات حاضر بودند. در قسمت جوانان، محمدرضا محمدی از خراسان اول شد و علی نانوا از فارس و علی اسلامی از همدان دوم و سوم شدند. در قسمت بزرگسالان محمد دلیجانی از همدان به مقام قهرمانی رسید. حسین فاضلی دوم و قنبری از چهار محال و بختیاری مقام سوم را بدست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار