یزد؛

دومین جلسه هم‌اندیشی استان‌های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری

دومین جلسه هم‌اندیشی استان‌های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری به میزبانی یزد با حضور نمایندگانی از پنج استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکزیزد؛ دومین جلسه هم‌اندیشی نمایندگان استان‌های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری، با حضور نمایندگانی از پنج استان دارای مجوز و معاون وزیر علوم آغاز به کار کرد.

این همایش با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد آغاز شد و استان‌های یاد شده به بیان گزارشی از عملکرد و فعالیت خود برای راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری پرداختند.

در این مراسم، جذب سرمایه‌گذاران و افزایش جذابیت هدفمند در استان در برابر توسعه غیرمتعارف، اشتغالزایی تخصصی و ارزش‌افزا و تولید ثروت از حوزه‌های علم و فناوری، تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در استان و بهبود معیشت متخصصان و نخبگان علمی، افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد از طریق صادرات محصولات و خدمات برتر از دستاوردهای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری است.

کمک به رشد متوازن و هم‌افزایی بین شرکت‌های بزرگ، کوچک و متوسط در سطح ملی و بین‌المللی، محیط زندگی با کیفیت با رویکردهای محیط زیست سبز و انرژی‌های پاک، ایجاد محیط اجتماعی ارزشی و فرهنگی جاذب برای افراد خلاق و کارآفرین و ... نیز از دیگر دستاوردهای منطقه ویژه علم و فناوری است.

تاکنون پنج استان در کشور توسط شورای عالی عتف مجوز ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری دریافت کرده‌اند که تلاش برای توسعه این امر در سایر استان‌‌ها ادامه دارد.

این پنج استان در جلسه یک‌روزه‌ای که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های مادر پنج استان، روسای پارک‌های علم و فناوری و دیگر دست‌اندرکاران علم و فناوری استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد در حال برگزاری است، راهکارهای توسعه مناطق ویژه علم و فناوری و ارائه یک مدل ملی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در این همایش یک روزه همچنین از کانون‌ها و پهنه‌های منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد شامل پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: جلسه ، فناوری ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.