نقیب‌زاده در میزگرد کنگره حزب ندای ایرانیان:

"حزب" ماشین شهروندسازی است/ در ایران طبقه متوسط در حال گسترش است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در هر جامعه‌ای کارها به دست طبقه متوسط انجام می‌شود؛ چرا که طبقه بالا با تغییر شرایط مخالف است و طبقه پایین نیز توانایی این کار را ندارد و در ایران هم طبقه متوسط در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، احمد نقیب‌زاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که در هر جامعه‌ای کارها به دست طبقه متوسط انجام می‌شود، اظهار داشت: چرا که طبقه بالا با تغییر شرایط مخالف است و طبقه پایین نیز توانایی این کار را ندارد و در ایران هم طبقه متوسط در حال گسترش است.

وی در همین باره افزود: طبقه متوسط در ایران راهی برای ظهور و بروز خود ندارد و به خاطر همین موضوع در حال افسردگی است؛ آمارهای خودکشی، گواه این موضوع است.

نقیب‌زاده در ادامه اظهاراتش و در خصوص نوع سازوکارهای اعمالی برای استقلال احزاب، گفت: باید از اعضای حزب حق عضویت گرفته شود تا این امر به استقلال احزاب منجر گردد، چرا که احزاب باید روی پای خود بایستند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تأکید بر این که حزب ماشین شهروندسازی است، اظهار کرد: افراد بی‌تفاوت وارد احزاب شده و بدل به شهروندانی حساس می‌شوند.

وی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: ما در کشور هیچ گاه حزب نداشته‌ایم و تشکل‌های سیاسی بیشتر به صورت محفل بوده‌اند؛ در کشور ما اگر یک نفر فوت کند یا استعفا دهد، کل حزب منحل می‌شود؛ در کشور ما احزاب باید به قدری قدرتمند باشند که حتی بتوانند رهبری خود را نیز زیر بگیرند.

نقیب‌زاده دولت‌های نهم و دهم را به ایجاد فضایی جانکاه و از بین برنده زیربنای کشور و نظام متهم و خاطرنشان کرد: آن‌ها (اصول‌گرایان) در سال 84 فعال بودند، در حالی که در ستادهای آقای هاشمی، چند نفر روشن فکر نشسته بودند و با هم حرف می‌زدند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار