اخرین تحولات یمن/

انصارالله گفتگو با طرف‌های سیاسی در خارج از صنعا را رد کرد

انقلابیون انصارالله انجام گفتگوها با طرف های سیاسی تحت نظر نماینده سازمان ملل در امور یمن در خارج از صنعا را رد کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اسکای نیوز در خبری فوری نوشت: انقلابیون انصارالله انجام گفتگوها با طرف های سیاسی تحت نظر "بن عمر " نماینده سازمان ملل در امور یمن در خارج از صنعا را رد کردند.

 کشف یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه رداع
نیروهای امنیتی یمن روز گذشته از کشف یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه رداع خبر دادند. 

نیروهای امنیتی در شهر رداع روز پنجشنبه در جریان گشت زنی خود در این شهر و در استان «اب» یک خودروی بمب گذاری شده آماده انفجار و بیست قبضه اسلحه ساخت ترکیه را کشف و ضبط کردند. همچنین یک فرد مسلح که یک نظامی عضو تیپ ۳۵ استان تعز را به قتل رسانده بود نیز بازداشت شد. 

 مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور یمن با تایید این خبر افزود نیروهای امنیتی شهر رداع
همچنین مقادیری خمپاره و بمب کشف کردند. در بازرسی‌های نیروهای امنیتی در استان تعز نیز ۲۰ قبضه تفنگ از دو فرد یمنی به دست امد. 

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره تحولات یمن
دولت مصر روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه گفتگوهای داخلی با هدف حفظ یکپارچگی ارضی یمن تاکید کرد. 

وزارت امور خارجه مصر ضمن تاکید بر اهمیت حفظ یکپارچگی یمن خواستار پایبندی تمامی طرف‌ها و گروه‌های سیاسی یمنی به ادامه گفتگوهای سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد و در چارچوب طرح پیشنهادی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی این طرح، مصوبات گفتگوهای ملی، توافقنامه صلح و شراکت ملی یمن و قطعنامه‌های شورای امنیت شد. وزارت امور خارجه مصر همچنین درباره خطر کشیده شدن یمن به درگیری‌های داخلی هشدار داد. 

در بخش دیگری از بیانیه وزارت امور خارجه مصر تاکید شده که آینده یمن با توافق بین گروه‌ها و طرف‌های سیاسی این کشور و بدون تحمیل نظر و دیدگاه یک گروه بر گروههای دیگر شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انصارالله ، یمن ، تحولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار