واشنگتن پست:

ایران نباید حق غنی‌سازی داشته باشد

تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست در خصوص توافق هسته‌ای احتمالی با ایران نوشت که تهران هرگز نباید امکان غنی‌سازی داشته باشد و محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای این کشور باید ابدی باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از «چارلز کراتهامر» تحلیلگر نومحافظه‌کار روزنامه واشنگتن‌پست، در یادداشتی ضمن  از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، آن را «تسلیمی تاریخی» توصیف کرده است.

 وی مدعی شده است که محدود بودن دوره اجرایی توافق، راه را برای رسیدن به سلاح هسته‌ای باز کرده و در همین حال  تحریم‌های ضدایرانی را حذف و مبادلات تجاری با این کشور را به سطح سابق بازمی‌گرداند. 

کراتهامر در ادامه با متهم کردن  اوباما به فریبکاری و قرار دادن افکار عمومی در دو راهی توافق یا جنگ، مدعی شده است که راه دیگری هم وجود دارد و آن افزایش شدید تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: "پس از آن از سرگیری مذاکرات در برابر کاهش تحریم‌ها را پیشنهاد دهید، اما این بار از یک نقطه آغاز متفاوت، یعنی عدم غنی‌سازی. یا اگر هم خواستید، با تنها چند سانتریفیوژ نمایشی، تا ظاهر حفظ شود."

این تحلیلگر در ادامه گفت: محدودیت‌ بر علیه ایران باید همیشه وجود داشته باشد. "پیش از این توافق، عادی‌سازی روابط با کوبا یک اقدام خوب به حساب می آید و آتش‌بس اوکراین یک دستاورد درخشان به نظر می‌رسند. ما در آستانه یک تسلیم تاریخی قرار داریم. تاریخ مهربان نخواهد بود."

انتهای پیام/
برچسب ها: غنی سازی ، ایران ، حق ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار