با موافقت نمایندگان؛

منابع فروشی اراضی مسیل‌ها در طرح‌های حفاظت و سامان‌دهی رودخانه‌ها هزینه می‌شود

با تصویب مجلس مبلغ یکصد هزار و 800 میلیارد ریال جهت تکمیل طرح‌های حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها، آزادسازی و پرداخت خسارت بابت تصرفات وزارت نیرو و اعیانی‌های مزاحم و یا اراضی موردنیاز وزارت نیرو جهت اصلاح مسیر رودخانه‌های‌‌ همان شهر در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد.

منابع فروشی اراضی مسیل‌ها در طرح‌های حفاظت و سامان‌دهی رودخانه‌ها هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز شنبه 9 اسفند در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 94 بند الحاقی 1 تبصره 3 را به تصویب رساندند.
 
براین اساس؛ به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود تا اراضی مسیل‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیر‌طبیعی که به صورت متروکه در محدوده خدمات شهری به جا مانده است و امکان وقوع سیلاب در آن‌ها وجود ندارد را از طریق مزایده عمومی به فروش رسانده و درآمد حاصل از فروش این اراضی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.  
 
مبلغ یکهزار و هشتصد میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۹ – ۵۳۰۰۰۰ متناسب با وصولی جهت تکمیل طرح‌های حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها، آزادسازی و پرداخت خسارت بابت تصرفات وزارت نیرو و  اعیانی‌های مزاحم و یا اراضی مورد نیاز وزارت نیرو جهت اصلاح مسیر رودخانه‌های‌‌ همان شهر در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد.  
 
آیین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارت نیرو تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار