آینده‌ای تاریک برای انگلیسی‌ها/ 14 میلیون نفر در فقر

گزارش جدید از افزایش فقر در انگلیس خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی‌وی"، گزارشی جدید ضمن هشدار این مسئله که تا سال 2030 حدود 14 میلیون شهروند انگلیسی در فقر خواهند بود، آینده‌ای تاریک را برای انگلیسی‌ها پیش‌بینی کرده است.

این گزارش که توسط "جنبش فابیانیسم" ارائه شده است هشدار می‌دهد در صورتی که اقداماتِ جدی از سوی دولت صورت نپذیرد تا سال 2030 "3.6 میلیون" نفر دیگر شامل "1.2 میلیون" کودک به آمار فقیران در انگلیس اضافه خواهد شد.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که نابرابری در انگلیس به رشد خود ادامه می‌دهد؛ افزایش دستمزد خانواده‌های پردرآمد 11 برابر سریع‌تر از خانواده‌]ای کم‌درآمد صورت می‌پذیرد.

دلایل افزایش فقر در انگلیس کدامند؟ "ویمن بنت" عضو گروه فعالی علیه فاشیسم مستقر در لندن در مصاحبه‌ای با پرس تی وی سه دلیل را عنوان کرد:
"دلیل اول این است که حقوق افراد شاغل بسیار پایین است و آنها نمی‌توانند نیازهای زندگی‌شان را تامین کنند. دلیل دوم هزینه‌های سنگین مسکن است، از آنجا که مسکن به بخش خصوصی واگذار شده است و هیچ برنامه‌ای برای ساختِ مسکن ارائه نشده است. دلیل سوم کاهش حدود 25 درصدیِ سود دارایی است که بجای کمک به افراد فقیر آنها را هدف قرار می‌دهد.

وی دولت را به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در مواجهه با این مشکل مقصر دانست. طبق اظهارات بنت، دولت ائتلافی به طور انحصاری روی سیاست‌های جدید لیبرالی تمرکز کرده است که این کار یک در صدی را که درآمدشان را دوبرابر کرده‌‍‌اند را ثروتمندتر می‌سازد.

او با اظهار تأسف از وضعیت اقتصادی نابسامان در این کشور گفت: "در واقع، چیزی که شاهد آن بوده‌ایم وارون‌سازیِ ثروت بوده است و سیاست دولت این مسئله را با عفو پرداخت حقوق مزایای عمومی و مجبور کردن مردم به پرداخت اجاره‌های سنگین تشدید کرده است و برنامه‌ی "حق خرید" تنها از افزایش تورم هزینه‌ی مسکن حمایت کرده است، بنابراین سیاست ائتلافی در واقع به این مسئله کمک کرده است."





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار