نتایجی تکان‌دهنده از غربالگری ویروس‌های مرگبار در فرودگاه‌ها

ویروس‌هایی مرگبار قابلیت شناسایی در فرودگاه‌ها و جلوگیری از انتقال بین قاره‌های مختلف را دارد اما دروغگویی مردم باعث عدم موفقیت این کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران کارشناسان اعتقاد دارند غربالگری مسافران در فرودگاه‌ها برای بیماریهایی مانند ابولا و آنفلوآنزای خوکی نمی‌تواند در 50 درصد مواقع درست باشد زیرا اکثر افراد و مسافران آلوده به این قبیل بیماریها در هنگام پرسش در خصوص مبدا سفر خود دروغ می‌گویند.

کارشناسان تست درجه حرارت برای شناسایی بیماری ابولا را بی‌اثر دانسته‌اند اما همین اقدام را برای شناسایی بیماری آنفولانزای خوکی را بسیار موثر دانسته‌اند.

تیمی تحقیقاتی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و لندن فرآینهای غربالگری در فرودگاه‌های جهانی را مورد بررسی قرار داده‌اند و دریافته‌اند که غربالگری برای 6 ویروس مرگبار می‌تواند بسیار موثر باشد از جمله این ویروسها ابولا، سارس، کرونا، MERS ، ویروس ماربورگ، آنفولانزای خوکی و آنفلولانزای مرغی را می‌توان نام برد.

کارشناسان برای انجام غربالگری روشهایی مانند تکمیل پرسشنامه و بررسی درجه حرارت را در فرودگاه هیتروی لندن مورد بررسی قرار داده‌اند اما دریافته‌اند اکثر مسافرین به آنها پاسخ‌های اشتباه می‌دهند.

کارشناسان هشدار می‌دهند تشخیص به موقع بیماریهای ویروسی و واگیردار می‌تواند از گسترش سریع آن و بروز اپیدمی جهانی جلوگیری کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.