نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

برگزاری جشنواره مد و لباس، نتایج اجتماعی مثبت به دنبال دارد

سید مرتضی حسینی، با اشاره به اهمیت بالای برنامه‌های فرهنگی در حوزه پوشش و عفاف گفت: پوشش یک حس فطری برای بشر است که بسیاری از جوامع قدیم و جدید همه درباره آن متفق القول هستند.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، سید مرتضی حسینی، با اشاره به اهمیت بالای برنامه‌های فرهنگی در حوزه پوشش و عفاف گفت: پوشش یک حس فطری برای بشر است که بسیاری از جوامع قدیم و جدید همه درباره آن متفق القول هستند.
وی  افزود: انسان فطرتا پوشش را دوست دارد اما درباره نحوه پوشش دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. نخست دیدگاه اسلامی و دینی ما است که ما بر اساس آن معتقدیم، پوشش و عفاف در سلامت جامعه، فرد و خانواده آثار بالایی دارد. یعنی هر جا که به پوشش کامل زنان و مردان اهمیت دادند، سلامت اخلاقی و اجتماعی آن جامعه به مراتب فازیش یافته است.

نماینده شهر قزوین و آبیک ادامه داد: دیدگاه دیگر نیز بر این است که ضرورتی برای پوشش به صورت کامل نیست که این دیدگاه مربوط به غرب است.

حسینی تصریح کرد: بر اساس اسناد باستانی ، در فرهنگ ملی ما قبل از اسلام نیز پوشش اهمیت خاصی داشته و همواره وجود داشته است. ما در انقلاب اسلامی از دیدگاه تشیع و مذهب،  به حجاب اهمیت می دهیم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره مد و لباس و سرمایه گذاری در زمینه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: مد و لباس یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب زنان و مردان است. این در حالی است که دشمن از طریق ماهواره و شبکه های مجازی در حال تبلیغ افکار خود است لذا  ما باید برای رشد این حوزه هزینه کنیم.

نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: هزینه کردن در این بخش نتیجه خوبی برای آینده کشور ما دارد. در واقع بسیاری از معضلات اجتماعی با سرمایه گذاری فرهنگی در عرصه مد و لباس کم خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: می توانیم به این وسیله مدهای زیبا با پوشش کامل و متنوع داشته باشیم تا زنان و بانوان ما به آن سمت متمایل شوند انشاالله که این جشنواره مسیر درست خود را دنبال کند و با حمایت دولت بتواند مسیر مد نظر را به دست آورد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار