وزیر علوم خبر داد

آغاز فعالیت آیین نامه اجرایی فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

فرهادی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه از سوی وزارت علوم آغاز شده است اجرای آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت است.

گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در هجدهمین کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد طی سخنرانی گفت: بین علوم حد و مرزی وجود ندارد و باید همکاری کامل بین علوم صورت گیرد. یکی از برنامه‌های ما در وزارت علوم تاسیس رشته‌های بین رشته‌ای و متوقف کردن برخی از رشته‌ها است که عمر آنها به پایان رسیده است. 

وی در رابطه با ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار داشت: سابقه طولانی بین ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد و در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا بیش از پیش این ارتباط برقرار شده است و در ایران نیز ارتباط دانشگاه و صنعت به چند دوره از دهه 40 آغاز شده است. البته در سال 73 این فعالیت متوقف شده و بحث ارتباط دانشگاه با صنعت به دفتر پژوهشهای علمی و صنعتی واگذار شده است. 

وی اظهار داشت: از جمله فعالیت‌هایی که وزارت علوم در راستای ارتباط دانشگاه و صنعت آغاز کرده است اجرای آئین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت است. همچنین امتیازی به دانشجویانی که در صنعت فعالیت دارند داده می‌شود. 

فرهادی اظهار داشت: ما باید به سمت دانشگاه نسل سوم کار آفرین و ماموریت گرا حرکت کنیم و خوشبختانه دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در این زمینه فعالیت خوبی داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: جهت گیری و برنامه آموزش عالی به سمت دانشگاه کار آفرین تغییر محتوا و وجود رشته‌های صنعتی در مقاطع بالاتر است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار