پژوهش‌ها نشان می‌دهند:

عوامل ژنتیکی خطر سرطان پروستات را پنج برابر افزایش می‌دهند

اگرچه علت دقیق سرطان پروستات مشخص نیست اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی و ارثی خطر سرطان پروستات را تا پنج برابر و حتی بیشتر افزایش می‌دهد.

اتابک جافری، متخصص اورلوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطان‌ها در بین مردان است و البته در برخی از مناطق و کشورها، شایعترین سرطان محسوب می‌شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایعترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است.

جافری، با بیان اینکه علت دقیق سرطان پروستات مشخص نیست، اظهار داشت: البته عواملی نظیر عوامل ژنتیکی، هورمونی و غذایی در بروز سرطان پروستات موثر هستند.

وی تاکید کرد: اگر چه علت دقیق سرطان پروستات مشخص نیست، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی و ارثی خطر سرطان پروستات را تا پنج برابر افزایش می‌دهند.

جافری، گفت: افرادی که خانواده آنها سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجوددارد، به ویژه اگر پدر، برادر، پدربزرگ، عمو و دایی آنها به این بیماری مبتلا شده است، در معرض خطر سرطان پروستات هستند و لازم است که از 50 سالگی به بعد هر شش ماه و یا حداکثر هر یک سال یکبار معاینه شوند.



انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، ژنتیک ، پروستات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار