دریادار "ژانزاکف" مطرح کرد

علاقمندی "آستانه" برای توسعه روابط دفاعی با ایران

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر "آستانه"، از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دفاعی با ایران خبر داد.


به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در ملاقات امیر دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار "ژانداربیک ژانزاکف" فرمانده نیروی دریایی نیروهای مسلح جمهوری قزاقستان، راه‌های توسعه همکاری‌های دفاعی 2 کشور در بخش دریایی بررسی شد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به نقش "جمهوری اسلامی ایران" و "قزاقستان" در تأمین امنیت منطقه، بر اهمیت دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی و عامل نزدیکی کشورهای منطقه بویژه ایران و قزاقستان تأکید کرد.

اهمیت توسعه همکاری بین دو کشور 

وی توسعه همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر را برای تأمین امنیت منطقه و جلوگیری از مداخلات خارجی مهم ارزیابی کرد و آمادگی کشورمان را برای حرکت در این مسیر از جمله در حوزه‌هایی مانند آموزش، تبادل تجربیات، همکاری‌های فنی، بازدید ناوگروه‌ها در خزر و مقابله با تروریسم اعلام کرد.

علاقمندی قزاقستان به توسعه روابط دفاعی با ایران

دریادار ژانزاکف نیز روند گسترش روابط 2 کشور در بخش‌های مختلف را خوب توصیف کرد و بر علاقمندی قزاقستان به توسعه روابط دفاعی با ایران تأکید نمود.

 فرمانده نیروی دریایی نیروهای مسلح جمهوری قزاقستان همکاری در حوزه هیدروگرافی، مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی، برگزاری رزمایش‌های امداد و نجات و مقابله با سوانح را از جمله زمینه‌های گسترش مناسبات نیروهای دریایی 2 کشور در دریای خزر برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار